Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hello Kernel 4.0 RC1 met vele nieuwe verbeteringen  (gelezen 3784 keer)

Hello Kernel 4.0 RC1 met vele nieuwe verbeteringen
« Gepost op: 2015/02/23, 09:48:44 »
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Linux-4.0-rc1-Kernel-Released

Linux 4.0-RC1 vrijgegeven, Linux 4.0 zal vele verbeteringen (en nieuwe functies [sic]) bieden.

Mijn persoonlijke favoriete nieuwe functie is Live Kernel Patching, welke als effect heeft, dat je een Linux systeem nooit meer hoeft te herstarten, na een kernel update. Voor alle andere updates was dit al niet van toepassing.

Niet alleen leuk voor de thuisgebruiker, maar vooral zeer efficiƫnt voor server systemen. 0 downtime! geen ander besturingssysteem die deze luxe biedt!

Hopelijk kunnen we deze ook al testen in de nieuwe Ubuntu's .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Hello Kernel 4.0 RC1 met vele nieuwe verbeteringen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/23, 10:51:29 »
Interesting, live kernel-patching. Linux rulezzzz.  =D =D



Bekijk de kernel-versie van The Terminator (= 4.1.15). Daar waren ze hun tijd ver vooruit....
(het is dan ook een sci-fi film, haha)
« Laatst bewerkt op: 2015/02/23, 10:53:59 door markba »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hello Kernel 4.0 RC1 met vele nieuwe verbeteringen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/23, 12:11:19 »
Zo, nu al in de kernel.....  :o

Ik had al eerder van dit verbazingwekkende project gehoord: het is alsof je de complete motor van een auto vervangt, terwijl-ie met 200 km/u over de Autobahn suist.  =D

Offline softbart

  • Lid
Re: Hello Kernel 4.0 RC1 met vele nieuwe verbeteringen
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/23, 19:14:02 »
Zo, nu al in de kernel.....  :o

Ik had al eerder van dit verbazingwekkende project gehoord: het is alsof je de complete motor van een auto vervangt, terwijl-ie met 200 km/u over de Autobahn suist.  =D

Kan ik nu de wegenwacht opzeggen?  =D =D

groet,

Theo