Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu op galaxy nexus installeren  (gelezen 1678 keer)

ubuntu op galaxy nexus installeren
« Gepost op: 2013/03/07, 23:36:13 »
Hallo kan iemand mij uitleggen hoe ik ubuntu op mijn samsung galaxy nexus kan installeren. Ik ben er heel blij mee dat het kan.

Gr en bedankt alvast
ubuntu rules

Re: ubuntu op galaxy nexus installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/08, 01:16:47 »
De Ubuntu-website legt dat uit. Maar bedenk wel dat je er nog bijna niks mee kan omdat het vol zit met dummy-data en je nog niet gemakkelijk apps kunt installeren en de standaardbrowser nog heel erg buggy is en dat er dingen ontbreken zoals bijv. De muziekspeler.
Als je daarmee kan leven dan staat hier hoe het moet: https://wiki.ubuntu.com/Touch/Install#Flashing_the_device

Re: ubuntu op galaxy nexus installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/08, 12:30:41 »
zeer bedankt vistaus,
bedankt voor je reactie ik denk dat ik toch even wacht.want wat jij opnoemt had ik nog geen weet van.
ubuntu rules

Re: ubuntu op galaxy nexus installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/08, 13:54:15 »
Ubuntu Touch zit, zoals Vistaus al aangaf nog in een (zeer vroege) testfase. Als standaardsysteem is het dus nog ongeschikt. Veel functies werken nog niet en de software is erg buggy. Het is eigenlijk nog een ontwikkelaars preview.

Installeren om eens te kijken is best leuk, maar als je het als standaardsysteem wil gebruiken raad ik aan een tijdje te wachten ;-)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline liawim

  • Lid
Re: ubuntu op galaxy nexus installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/17, 14:51:41 »
kijk anders is op de xda developers forums. als je het interresant vindt om alle ontwikkellingen van UT op de voet te volgen. al vele andere smartphones en tablets zijn inmiddels al geport.
aangezien UT op een uitgeklede kernel vam cyonagenmod 10.1 draait. zal je eerst je telefoon moeten rooten. rooten kan je doen eenvoudig doen in ubuntu met het programma heimdall.
je kan een cf-root kernel gebruiken. maar heb zelf de voorkeur voor de syah-kernel.
zoek cyonagenmod 10.1. rom voor nexus op. en voor als je weer terug wil naar stock rom. deze kan je vinden op sammobile.com. zoek ook weer de originele kernel op.

om te beginnen maak een backup van je bestanden en je contacten. zet de cyonagenmod 10.1 zip file op je sd card. zoek de arm-phablet.zip file voor de nexus en zet die ook op je sd-card.
nu is het tijd om te rooten. zoek op google hoe je de nexus bij opstarten in download mode zet. vervolgen flash de kernel mer heimdall. nu is je phone geroot. start de phone nu op in cwm mode (ook ff googlen). maak in cwm opnieuw een backup. maak nu een factory reset.  vervolgens. flash in cwm de cm10.1 zip file en daarna de arm-phablet zip file. reboot en have fun.

uitgespeeld? start je phone weer op in cwm-mode. en restore je backup. reboot en je bent weer terug in cm10. als je vaker UT wil flashen om de progressie te testen. laat cm10.1 op je phone staan. het is een custom gebaseerd op android 4.2.2 en werkt erg goed. wil je weer terug naar het originele android. flash de originele kernel en de firmware met heimdall. ook  hier google even voor de preciese instructies.

notitie: flashen van custom rom vervalt de garantie. verder ben ik niet verantwoordelijk voor evt. gebrickte smartphones.

Re: ubuntu op galaxy nexus installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/17, 15:09:51 »
Maar nogmaals: bijns niks werkt nog in Ubuntu Touch dus weet waar je aan begint.

Offline liawim

  • Lid
Re: ubuntu op galaxy nexus installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/17, 15:41:07 »
idd....volg goed de intructies op op de UT site of de xda forums.
Mark shuttleworth had het over een daily driver over een paar weken. dus de proggressie is enorm ook als je ziet hoe het door o.a. xda devs. wordt geport naar anders tablets en smartphones. ook de ontwikkeling van apps gaat hard door. en zijn er naast de core apps al aardig wat initieven in ontwikkeling door vrijwillgers. o.a. bijv. whatsapp client etc....
erg interresant allemaal.