Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren Spotify onder Linux  (gelezen 4665 keer)

Offline Frank47

  • Lid
Installeren Spotify onder Linux
« Gepost op: 2014/10/17, 16:08:30 »
 :laugh:Aangezien het mij als beginner wel wat tijd heeft gekost voordat ik Spotify had geïnstalleerd heb ik maar even een korte handleiding geschreven o.a. voor mijn dochter. Voor eventuele anderen hieronder de stap voor stap handleiding:

–In eerste instantie maak je gebruik van het Terminal venster

(In Linux Mint 17 zie je het icoon ervoor in de onderste taakbalk staan: het zwarte vlakje of anders het 5e icoon boven de menuknop)

In de terminal plak je achtereenvolgens (dus niet tegelijkertijd) de 3 onderstaande commando's één voor één via “kopieer en plak” (met de Re muisknop): anders maak je geheid een fout in het overtypen. Na het overbrengen van het commando in de terminal word je steeds gevraagd je wachtwoord in te voeren. (Opvallend is dat er zelfs geen stippen in het scherm komen: toch werkt het.) Dan Enter knop.


sudo sh -c 'echo "deb http://repository.spotify.com stable non-free" >> /etc/apt/sources.list.d/spotify.list'

sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 94558F59

sudo apt-get update
sudo apt-get install spotify-client

-In tweede instantie maak je gebruik van Synaptic pakketbeheer
(Menu-->>Beheer-->> Synaptic pakketbeheer)
Boven in de taakbalk zie je een wit schermpje waar je Spotify intypt.
Je ziet dan 3 Spotify- en 6 Mopidy pakketten staan. Die pakketten moet je maar allemaal aanvinken.  (Eerst alles selecteren en onder Pakket “markeren voor installatie”). Als het niet in 1x gaat dan maar  1 voor 1 markeren).
Als ze allemaal aangevinkt zijn druk je in de taakbalk op het Enter symbool waar Toepassen onder staat. Dan is alles geïnstalleerd en zou het moeten werken.
Je vindt Spotify zo: Menu-->>Geluid en video-->> Spotify

FBM

Re: Installeren Spotify onder Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/17, 16:30:07 »
je hebt ook een webplayer klik hier

Veel makkelijker, en je vervuilt je installatie niet met commerciële software. Hoewel de tip goed geschreven is.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Installeren Spotify onder Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/17, 20:10:54 »
Mopidy heb je helemaal niet nodig. Of gebruik je MPD?

@Joris: Die Webplayer is alleen als je betaalt voor Spotify Premium en in mijn ervaring werkt die player zo bagger als ik weet niet hoe. In ieder geval tot 2 maanden terug dan, want sindsdien gebruik ik XBox Music i.p.v. Spotify.

Re: Installeren Spotify onder Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/18, 09:53:10 »
Mopidy heb je helemaal niet nodig. Of gebruik je MPD?

@Joris: Die Webplayer is alleen als je betaalt voor Spotify Premium en in mijn ervaring werkt die player zo bagger als ik weet niet hoe. In ieder geval tot 2 maanden terug dan, want sindsdien gebruik ik XBox Music i.p.v. Spotify.

Neen hoor, je kan perfect gratis streamen (met die rotreclame ertussen dat wel) als je hem koppelt aan een FB-account .
Bij mij werkt die player echt goed hoor, nooit een probleem mee gehad (toch niet meer als bij de native player) . Staat hier dagelijks te spelen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Frank47

  • Lid
Re: Installeren Spotify onder Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/19, 18:03:14 »
Beste reageerders

Bedankt voor de reacties.
Inderdaad heeft het mij, als beginner, wel wat tijd gekost om uit te zoeken hoe het installeren van Spotify nou precies ging. Bovendien staat Linux bij mijn dochter pas net op de computer.  Toch vond ik in de forums niet een handleiding die compleet was/meteen werkte dus vandaar dat ik het hier op het forum zette.

Fijn dat het voor jullie veel gemakkelijker werkt, maar mijn " handleiding"  plus jullie reacties zijn voor een eventuele andere zoekende allicht handig.

Groeten

Frank