Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows screensaver installatie  (gelezen 543 keer)

Windows screensaver installatie
« Gepost op: 2013/02/15, 11:03:02 »
Beste forum leden,

ik heb vanochtend een windows screensaver gedownload (.exe) en deze
via de laatste Wine software (1.4) geinstalleerd. Tot hier alles vlekkeloos,
maar dan loop ik vast.....

Ik weet niet via welke weg ik deze screensaver als "screensaver" kan instellen!!!
Wel dat de installatie netje's verlopen is.

Onder Wine; Programs;  Accessories alleen Notepad.
Onder Screensaver Preferences staan alle (Linux) screensavers, maar niet diegene
die via Wine is geinstalleerd.

De installatie bestanden zijn wel netje's aanwezig in Program files (via Wine Browse; c: drive
onder Program Files)

Weet iemand hoe ik deze screensaver kan instellen als dé screensaver??


Alvast bedankt,

Peter.

P.s. ik gebruik Xubuntu 12.04 LTS

Re: Windows screensaver installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/15, 11:07:52 »
Volgens mij gaat dan simpelweg niet werken. In WIne kun je m misschien installeren maar de screensaver die je in (X)ubuntu ziet kan niet door Wine worden gedraaid.

Re: Windows screensaver installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/15, 14:49:00 »
Meen je dat? Je wil een Windows-screensaver in Linux gebruiken? Waarom? Het is maar een screensaver. Een screensaver is geen programma, dus je vindt hem niet in een startmenu. Je kunt de screensaver misschien wel draaien in Wine (dat ondersteuning voor screensavers heeft):

wine /pad/naar/screensaver.scr

maar inbouwen in Ubuntu gaat niet 1-2-3 lukken, temeer omdat Ubuntu screensavers vaarwel heeft gezegd.

Re: Windows screensaver installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/15, 15:02:44 »
Niet helemaal hoor Cumulus. GNOME heeft screensavers vaarwel gezegd maar Ubuntu heeft nog steeds gnome-screensaver standaard inclusief het vergrendelscherm ervan, alleen geen GUI-element om screensavers in te stellen.

Re: Windows screensaver installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/15, 15:07:52 »
Niet helemaal hoor Cumulus. GNOME heeft screensavers vaarwel gezegd maar Ubuntu heeft nog steeds gnome-screensaver standaard inclusief het vergrendelscherm ervan, alleen geen GUI-element om screensavers in te stellen.
Het vergrendelscherm gaat binnenkort over op ofwel LightDM ofwel hun eigen display server. Het is nog maar de vraag of ze de gigantische legacy codebase van XScreensaver gaan implementeren.

Re: Windows screensaver installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2013/02/15, 19:45:31 »
Ja, maar dat is *binnenkort*. Ik heb het over nu. Nu kan je een screensaver instellen als je het niet erg vindt dat er geen GUI is. Hoe het straks gaat moeten we nog zien.

Re: Windows screensaver installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2013/02/16, 19:09:48 »
Ja, maar dat is *binnenkort*. Ik heb het over nu. Nu kan je een screensaver instellen als je het niet erg vindt dat er geen GUI is. Hoe het straks gaat moeten we nog zien.
Ook al installeer je XScreensaver, dan moet je nog zien uit te vogelen hoe je een Wine-toepassing in de lijst met screensavers krijgt. Misschien is dat zo eenvoudig als een .desktop schrijven, ik weet het niet.