Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: na upgrade 11.10 geen interface meer  (gelezen 758 keer)

Offline Warnfried

  • Lid
na upgrade 11.10 geen interface meer
« Gepost op: 2011/10/16, 21:32:29 »
Hallo forum!

Na de upgrade gisteren van mijn ubuntu 10.04 naar ubuntu 11.10 krijg ik na het inloggen enkel het kale bureaublad te zien, zonder sidebar of panel. Bovenaan zie ik wel de opties staan van verkenner nautilus.

Dit probleem is blijkbaar enkel op mijn persoonlijk account, want als ik me inlog als 'gast', dan zie ik alles zoals het hoort.

Is er een manier om dit op te lossen?

Groeten,

Warnfried

Offline ThomasN

  • Lid
Re: na upgrade 11.10 geen interface meer
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/16, 21:47:20 »
Ik heb hetzelfde probleem gehad nadat ik iets teveel had gerommeld in de compiz-instellingen. Ik heb toen gewoon maar een nieuwe installatie gedaan om het op te lossen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: na upgrade 11.10 geen interface meer
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/16, 22:40:27 »
Het heeft dus duidelijk te maken met verkeerde persoonlijke instellingen in je gebruikersprofiel. Het is niet aangewezen een oud gebruikersprofiel mee te nemen naar een nieuwe Ubuntuversie.

Ik heb een aparte homepartitie. Telkens ik een nieuwe distributie installeer, hernoem ik mijn oude profiel, zodat een volledig nieuw profiel aangemaakt wordt. Mijn data enz. verplaats ik dan uit het oude profiel naar het nieuwe.

Een manier om dit op te lossen is je gebruikersprofiel "resetten" (d.w.z. een nieuw aanmaken), maar dat is niet zo heel eenvoudig, zeker met de huidige versie, waar grafische configuratiemogelijkheden sterk ingeperkt zijn: je bent op de commandolijn aangewezen.

Offline Warnfried

  • Lid
Re: na upgrade 11.10 geen interface meer
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/16, 22:51:03 »
Bedankt voor de tips!

Als je zo werkt met de aparte partitie, wat me inderdaad zeer veilig lijkt, maar dan moet je terug alle programma's opnieuw uitzoeken en installeren? En de mails in bijvoorbeeld thunderbird zijn dan waarschijnlijk ook weg.

Ik zou het graag proberen met de commandolijn, helaas ben ik echt geen expert op dat vlak, dus ik zal waarschijnlijk gewoon een nieuwe installatie doen binnenkort.

Offline vanadium

  • Lid
Re: na upgrade 11.10 geen interface meer
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/16, 23:07:20 »
En de mails in bijvoorbeeld thunderbird zijn dan waarschijnlijk ook weg.
Daar maak ik een uitzondering: door de verborgen folder .thunderbird te verplaatsen naar je nieuwe home, heb je alle mails en instellingen terug. Voor firefox bookmarks volstaat het places.sqlite over te kopiƫren.