Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Automatisch openen met... werkt niet meer  (gelezen 2033 keer)

Neef Wilbert

  • Gast
Automatisch openen met... werkt niet meer
« Gepost op: 2006/08/10, 13:45:13 »
Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem?

Als ik bijvoorbeeld een mp3 open, dan wordt deze automatisch met Totem geopend. Omdat ik graag standaard amaroK gebruik ga ik naar de File Browser, vervolgens bij het bestand naar Properties en dan naar tabblad "Open With".

Nu is het probleem: Ik kan de keuze niet veranderen, het selectierondje blijft bij Amarok en andere programma's gewoon leeg en Movie Player blijft geselecteerd. Hij negeert mijn klikken met de muis volledig.

Overigens kan ik wel programma's bij Open With toevoegen, en diegene die ik toegevoegd heb ook wel verwijderen, maar ik kan niet degene verwijderen die er al staan.

Bij andere soorten bestanden is hetzelfde probleem aanwezig.

Het heeft altijd prima gewerkt totdat een vriend van me voor mij heeft gezorgd dat ik mijn PW niet meer hoef in te typen als de PC opstart, dat Ubuntu dus meteen start als ik de PC aanzet. Kan het hier iets mee te maken hebben, dat het misschien iets met rechten is ofzo?

Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

Alvast bedankt!


Jan Wilbert

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Automatisch openen met... werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/11, 13:14:13 »
Helaas ben ik (nog) geen Gnome kenner. Maar het heeft te maken met je file-associaties. In KDE is daar een optie voor in het systeem-configuratie menu.  Kan iemand met meer Gnome kennis Jan Wilbert vertellen hoe je bestands-associaties aanpast? Dan weet ik dat ook weer ...
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Gast

  • Gast
Automatisch openen met... werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/12, 00:28:34 »
Ik heb precies hetzelfde probleem. Met Google kan ik helaas niets vinden waarmee ik dit probleem kan oplossen. Ik heb geprobeerd de filemanager als root op te starten. Ook dan zijn de opties om het bestand met een ander programma op te starten grijs, dus buiten werking.