Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: test om te kijken welke distro bij je past  (gelezen 6589 keer)

Offline barco78

  • Lid
test om te kijken welke distro bij je past
« Gepost op: 2010/11/24, 10:41:21 »

hier een draadje naar een test om te kijken welke distro bij je past, kan handig zijn voor twijfelende mensen, maar in mijn geval kwam ik nog meer aan het twijfelen

 =D
http://www.zegeniestudios.net/ldc/
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10


Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/24, 11:02:33 »
Volgens mij rammelt de test. Ik heb gekeken waar je als zeer ervaren, eigenwijze en bleeding-edge user op uit komt. Ubuntu, Kubuntu, Linux Mint werden aanbevolen. Heel aardig natuurlijk, maar echt kloppen doet het niet.  :D

DarkEra

  • Gast
Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/24, 12:41:28 »
Die test is al vaker voorbijgekomen op het forum en bestaat al jaren. Overbodig is het wel naar mijn mening, je kan beter zelf bepaalde vooraanstaande distributies gaan proberen/testen en dan kiezen voor een distro die voldoet aan jou behoeften.

Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/24, 13:16:38 »
Maar het leuke is wel dat je hiermee wel een random distro te pakken kunt krijgen :)
Ik heb de meest bekende distro's nu al eens geprobeerd. Maar zoek nog steeds een leuke maar niet al te moeilijke random distro voor op de PC hiernaast.
Zulk soort dingen kunnen helpen :)
Maar zoals gezegd: we hebben hier eigenlijk al een topic over in Offtopic.

Offline MitchD.

  • Lid
Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/24, 13:18:32 »
Ik kom Linux Mint, Ubuntu, OpenSUSE etc uit. Klopt wel wat. :D
Maar de keuze van een distributie is toch voornamelijk subjectief, hangt ook samen met bijvoorbeeld de ervaringen hiermee.

Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/24, 13:28:24 »
Citaat
Maar zoek nog steeds een leuke maar niet al te moeilijke random distro voor op de PC hiernaast.
Volgens mij kom je altijd op Ubuntu of op Mint uit, dus een andere distro zal je niet zien.


Nou nee, eigenlijk niet. Heb even de test gedaan (voor de 2e keer, 1e keer was tijdje terug in Offtopic) en ik kom toch op deze distro's uit:

1 Ark Linux
2 Ubuntu
3 openSUSE
4 Debian
5 Linux Mint
6 Kubuntu
7 Foresight Linux
8 Slackware
9 Gentoo
10 Arch Linux
11 Xandros

Is dus meer dan alleen Ubuntu en Mint hoor.

jesse2314

  • Gast
Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/24, 13:48:16 »
De volgende distributies sluiten perfect aan bij je eisen.

100%Fedora
100%Mandriva
100%Ubuntu
100%Linux Mint
100%OpenSuSE
95%Debian
95%Kubuntu

Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/24, 17:43:29 »
100% Fedora
100% OpenSuSE
95% Kubuntu
95% Linux Mint
95% Ubuntu
95% Mandriva
95% Debian

Fedora op nummer 1, nu is dat een distro die ik nog nooit aangeraakt heb.
Dus wanneer ik over een poosje hier niet meer te vinden ben weten jullie waarom (proest!)







Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline axelv

  • Lid
Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/30, 14:15:12 »
100% OpenSuse
100% Debian
100% Kubuntu
100% Ubuntu
100% Fedora
100% Linux Mint
95% Mandriva
95% MEPIS

Lijken mij allemaal 'beginner' distrubuties, ook al speel je vals en zet je bijna bij alles het "gevorderde, ik weet alles" antwoord...

Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/30, 15:30:38 »
@axelv: Met de nadruk op "lijken mij". openSUSE vind ik zelf wat lastiger werken door dat stomme Yast. En ik ben zeker geen beginner met Linux.
Mepis is ook niet bepaald voor beginners.

Dus dat valt nog aardig tegen hoor.
En als je mijn uitslag erbij pakt, zie je ook Gentoo en Slackware staan. Ja, die 2 zijn echt voor beginners.

Offline Tom

  • Lid
Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/30, 16:18:28 »
Linux Distribution Chooser
© 2005 - 2010, Daniel André Eikeland
disclaimer / front page  Take the test again
This service is a one man operation, and it takes time and money to keep it available.
If you find it helpful, please consider making a small donation. Thank you.
or Send feedback!

De volgende distributies sluiten perfect aan bij je eisen:


100%
Fedora
Startpagina:  http://fedora.redhat.com/
Schermafbeeldingen:  The Coding Studio
Get CD / DVD:  Order from PCTech 101
CD/DVD can also be downloaded from the distributions homepage
The goal of The Fedora Project is to work with the Linux community to build a complete, general purpose operating system exclusively from open source software. Fedora Core is built to provide choice. It includes the latest versions of many software packages, including both GNOME and KDE desktop environments. Fedora Extras, a repository built entirely by volunteers, provides thousands more packages, and is enabled for use by default.

(Deze distributie ondersteunt een zogenaamde "Live-CD" waarmee je kunt testen of het besturingssysteem bij je past)


100%
OpenSuSE
Startpagina:  http://www.opensuse.org/
Schermafbeeldingen:  The Coding Studio
Get CD / DVD:  Order from PCTech 101
CD/DVD can also be downloaded from the distributions homepage
The openSUSE project is a community program sponsored by Novell. Promoting the use of Linux everywhere, this program provides free, easy access to the world's most usable Linux distribution, SUSE Linux. OpenSUSE delivers everything that Linux developers and enthusiasts need to get started with Linux. Hosted at opensuse.org, the project features easy access to builds and releases. It also offers extensive community development programs for open access to the development process used to create SUSE Linux.

(Deze distributie ondersteunt een zogenaamde "Live-CD" waarmee je kunt testen of het besturingssysteem bij je past)

Verder hebben we het volgende gevonden (gesorteerd op overeenkomst met je antwoorden):

95%
Linux Mint
Originally launched as a variant of Ubuntu with integrated media codecs, Linux Mint has now developed into one of the most user-friendly distributions on the market - complete with a custom desktop and menus, several unique configuration tools, a web-based package installation interface, and a number of different editions. Perhaps most importantly, this is one project where the developers and users are in constant interaction, resulting in dramatic, user-driven improvements with every new release

Bezoek Linux Mint via: http://www.linuxmint.com/
Minder geschikt omdat:
# Je computer is mogelijk te traag

95%
Debian
Debian is a free operating system (OS) for your computer. An operating system is the set of basic programs and utilities that make your computer run. Debian GNU/Linux provides more than a pure OS: it comes with over 15490 packages, precompiled software bundled up in a nice format for easy installation on your machine.

Bezoek Debian via: http://www.debian.org/
Minder geschikt omdat:
# Je computer is mogelijk te traag

95%
Mandriva
Mandriva Linux (formerly known as Mandrake Linux) was created in 1998 with the goal of making Linux easier to use for everyone. Mandriva offers all the power and stability of Linux to both individuals and professional users in an easy-to-use and pleasant environment.

Bezoek Mandriva via: http://www.mandrivalinux.org/
Minder geschikt omdat:
# Je computer is mogelijk te traag

95%
Ubuntu
Ubuntu is a free, open source operating system that starts with the breadth of Debian and adds regular releases (every six months), a clear focus on the user and usability (it should "Just Work", TM) and a commitment to security updates with 18 months of support for every release. Ubuntu ships with the latest Gnome release as well as a selection of server and desktop software that makes for a comfortable desktop experience off a single installation CD.

Bezoek Ubuntu via: http://www.ubuntulinux.org/
Minder geschikt omdat:
# Je computer is mogelijk te traag

90%
Kubuntu
Kubuntu is a user friendly operating system based on KDE, the K Desktop Environment. With a predictable 6 month release cycle and part of the Ubuntu project, Kubuntu is the GNU/Linux distribution for everyone.

Bezoek Kubuntu via: http://www.kubuntu.org/
Minder geschikt omdat:
# Gebruikt je bureaublad-uiterlijk niet, maar heeft het wel beschikbaar
# Je computer is mogelijk te traag

Open Suse - Linux Mint de rest zou eventueel geschikt zijn maar mogelijk is mijn PC te traag ervoor.
Mogelijk is mijn PC zelfs eventueel te traag voor Ubuntu ,maar niet voor Open Suse  :D :D :D
Heb nog nooit zo een lullig antwoord gelezen.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/30, 16:20:06 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/30, 16:22:06 »
Ubuntu/Kubuntu/Mint normaal. Nu op "ik weet alles" gezet:

We found the following perfect match(es):
100% Slackware
100% Gentoo

:p

Offline siegi

  • Lid
Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/30, 17:46:38 »
Raar, resultaat fedora en opensuse.
Reden dat hij geen kubuntu aanwijst is dat mijn computer te traag zou zijn.

Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/30, 20:24:28 »
Ubuntu/Kubuntu/Mint normaal. Nu op "ik weet alles" gezet:

We found the following perfect match(es):
100% Slackware
100% Gentoo

:p
Conclusie:
of je weet dan alles voor die 2 of
je bent een gevorderde beginner.! :D :D

Of een combinatie van beide, zoals in mijn uitslag een paar posts terug ;)

Offline tigger

  • Lid
Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/01, 18:42:36 »
Ik kom ook op slackware en gentoo uit....
Toch heb ik de voorkeur voor ubuntu/kubuntu, waarom? Er is gewoon heel veel voor te vinden, ik heb naast mijn werk weinig trek om ook thuis nog een keer van alles uit te zoeken.
En voor degene die wil weten waar ik dan op mijn werkt mee te maken heb: Redhat Enterprise linux, Solaris, AIX en nog wat HP-UX.... =)
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/13, 20:53:52 »
Tja een beetje dubieus; een oudere computer is al meteen afgeschreven voor Ubuntu (ik scoor 95%) en de uiteindelijke voorkeur gaat naar OpenSuse (100%)
De eerste test leverde mij een andere distro op, bwa ik denk het mijne over deze 'test'.

MAAR het klopt wel OpenSuse is véél 'ruimer' dan de meesten denken ... Ik ken deze van versie 9.0

Maar eenmaal verliefd met Ubuntu; je trouwt voor het leven denk ik dan....

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #16 Gepost op: 2010/12/13, 20:56:05 »
openSUSE vind ik anders veel zwaarder dan Ubuntu. Heb openSUSE een hele tijd op de PC hiernaast me gehad en vond het behalve dat YAST vreselijk werkte, ook nog eens niet zwaar in de zin van dat alles vrij traag werkte, terwijl dat ding met Ubuntu en zelfs wat er nu op staat, namelijk Arch, net een raket in zijn kont heeft.

Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #17 Gepost op: 2010/12/13, 21:24:26 »
OpenSuse moet je zelf 'temperen'; je bepaald zelf hoe licht of hoe zwaar je die maakt...
Maar toch die test blijft dubieus... XD

Yast vind ik, als je weet wat je doet, wél handig. Maar zoals de test suggereert het is niet iets voor beginners. Ik ben ook van Suse afgestapt omwille van (ik wist toen niets van wat ik deed; mijn allereerste
linux-distro) de slappe ondersteuning.
 
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #18 Gepost op: 2010/12/13, 21:32:00 »
Ja, de ondersteuning is ook meer gericht op doorgewinterde gebruikers ;)

Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #19 Gepost op: 2010/12/13, 21:42:41 »
Toch raar dat Debian -distro zelf hier niet voorkomt in de eindresultaten......???

Mits wat kennis toch ook een raket... lol
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: test om te kijken welke distro bij je past
« Reactie #20 Gepost op: 2010/12/13, 22:23:27 »
Tja, dan kunnen ze wel 1000en distro's gaan opnemen hè ;)