Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke webbrowser  (gelezen 19703 keer)

Re: Welke webbrowser
« Reactie #25 Gepost op: 2011/12/05, 11:42:00 »
@erik: QupZilla is al stable hoor ;)

TS: Houd het gewoon heel simpel op Opera en Firefox of Chrome en Firefox.

Aangepast.

Re: Welke webbrowser
« Reactie #26 Gepost op: 2011/12/05, 14:30:57 »
Firefox Omdat het gewoon vereweg Standaard er bij geleverd is en super snel,

drum

  • Gast
Re: Welke webbrowser
« Reactie #27 Gepost op: 2011/12/05, 15:03:17 »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Welke webbrowser
« Reactie #28 Gepost op: 2011/12/05, 15:46:19 »
http://www.nu.nl/internet/2684945/samenwerking-google-en-mozilla-onzeker.html
is toch wel verontrustend nieuws ivm firefox

Mozilla zelf is minder ongerust: http://webwereld.nl/nieuws/108766/toekomst-firefox-onzeker-zonder-contract-google.html

OT: Probeer wat browsers gewoon uit, dan merk je vanzelf wat je bevalt. Menigeen heeft verschillende aspecten die hij/zij belangrijk vindt, dus een 'ideale' zal lastig te vinden zijn.
Ik hou het nog altijd bij Firefox. Maar dat komt omdat ik zo veel mogelijk veiligheid en privacy in een browser belangrijk vind.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Welke webbrowser
« Reactie #29 Gepost op: 2011/12/05, 18:52:10 »
Firefox, omdat als hij goed is ingesteld heerlijk werkt en snel is.
Ik was vast ubuntu-gebruiker vanaf versie 17.10. Helaas draait 20.04LTS niet op mij n computer en ben ik overgestapt naar LINUX Mint 20.

Nummer 16824, Lid sinds 9 april 2011.

Re: Welke webbrowser
« Reactie #30 Gepost op: 2011/12/05, 21:12:04 »
Firefox, omdat als hij goed is ingesteld heerlijk werkt en snel is.

Ik heb het al in een ander topic eens gezegd: Firefox omdat Firefox  :D Maar de vraag van de TS was een alternatief voor Firefox aangezien hij daar wat probleempjes mee had.

Re: Welke webbrowser
« Reactie #31 Gepost op: 2011/12/06, 09:57:12 »
Wow, ik had niet gedacht zoveel respons op mijn vraag te krijgen. Zoals gezegd ben ik al jaren lang een tevreden Firefox gebruiker. Echter de laatste tijd zijn er toch wat probleempjes, maar krijg de indruk dat dat een combinatie is van Firefox en Ubuntu 10.04. Ik heb nog geen update naar Firefox 9 gekregen, misschien zijn die probleempjes dan weer opgelost.
Toch ga ik inderdaad eens wat andere browsers uitproberen, uit nieuwsgierigheid en misschien uiteindelijk wel als vervanger van Firefox. Allen bedankt voor jullie tips.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Welke webbrowser
« Reactie #32 Gepost op: 2011/12/06, 11:55:35 »
Echter de laatste tijd zijn er toch wat probleempjes, maar krijg de indruk dat dat een combinatie is van Firefox en Ubuntu 10.04. Ik heb nog geen update naar Firefox 9 gekregen, misschien zijn die probleempjes dan weer opgelost.
De update komt (waarschijnlijk) niet, de versie van FF in 10.04 blijft dus steken op 3.6 met inderdaad alle mogelijke problemen van dien. Hier http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/advies-voor-10-04-lts-installeer-google-chrome-erbij/ is daar al uitgebreid over gesproken.

Als je tevreden gebruiker van FF bent, is misschien het beste wat je zou kunnen doen, de nieuwste stabiele versie van FF via een PPA binnenhalen:
sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-stable
sudo apt-get update
sudo apt-get install firefox ubufox

Re: Welke webbrowser
« Reactie #33 Gepost op: 2011/12/06, 12:03:24 »
Als je tevreden gebruiker van FF bent, is misschien het beste wat je zou kunnen doen, de nieuwste stabiele versie van FF via een PPA binnenhalen:

Dat heb ik recentelijk ook gedaan, vandaar dat ik nu inmiddels met Firefox 8 werk. Ik heb nog geen update voor Firefox 9 ontvangen. Firefox 7 gaf geen problemen, Firefox 8 weer wel.
Ik heb inmiddels Google Chrome 15.0.874.121 gedownload en ga deze eens uitproberen.

Offline bwman

  • Lid
Re: Welke webbrowser
« Reactie #34 Gepost op: 2011/12/06, 12:20:01 »
hier ook Firefox 8 zonder problemen dan chrome en dan opera maar das een kwestie van smaak.
voor op mn mobiel en mn tab gebruik ik dolphin browser HD die werkt op mijn apparaten sneller dan opera.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: Welke webbrowser
« Reactie #35 Gepost op: 2011/12/06, 18:34:38 »
Er gaat voor mij niets boven : Opera Next
You gotta be hungry !

Re: Welke webbrowser
« Reactie #36 Gepost op: 2011/12/07, 11:48:03 »
Chromium (Google Chrome), te downloaden in Software Center
Of Mozilla Firefox 9
Workstation:
Dell Precision 690 Workstation
Dual Xeon X5365 Quad (8-Cores @3.0GHz)
64GB DDR2 R.A.M.
Sapphire Radeon HD 6570 (2GB GDDR3)

PC:
Dell OptiPlex 755
Intel Core 2 Duo E8400 (2-Cores @3,00Ghz)
4GB DDR2 R.A.M.
ATi Radeon HD 2400 XT (258MB GDDR2)

IGN: brickmasterj (of brickmaster-j)

Re: Welke webbrowser
« Reactie #37 Gepost op: 2011/12/09, 14:00:55 »
Ik gebruik nu inmiddels een paar dagen Google Chrome en deze bevalt mij uitstekend. Toch een tandje sneller als Firefox en ook deze is prima uit te breiden met extensies. Ik heb tot nu alleen AdBlockPlus en AniWeather toegevoegd.
Ik denk dat ik volgende week Opera eens ga uitproberen en vergelijken met Firefox en Chrome.

Re: Welke webbrowser
« Reactie #38 Gepost op: 2011/12/11, 13:21:34 »
Hier nog een Opera fan van het eerste uur !
met de laatste firefox heb ik af en toe problemen met weergave, opera laat hier alles perfect zien.
en natuurlijk supersnel, en heel veel mogelijkheden en extensies. kijk maar eens verder dan alleen het browserscherm.
een voor mij perfect en zeer snel email programma ook met imap voor Gmail en een goede RSS reader.
imap synchroniseert heel snel, dat vindt ik ook een drama bij veel e mail programma`s









 

Re: Welke webbrowser
« Reactie #39 Gepost op: 2011/12/13, 12:32:28 »
Vanmorgen maar eens Opera gedownload en geinstalleerd. Na een uurtje er mee te hebben gewerkt was ik het al weer zat. Het zal ongetwijfeld persoonlijk zijn, maar ik vind het geen fijne browser. Komt wellicht omdat ik jaren Firefox heb gebruikt en Google Chrome daar qua gebruik toch dichter in de buurt zit. Ik heb Firefox en Opera van de PC "geknikkerd" en stap definitief over op Google Chrome.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Welke webbrowser
« Reactie #40 Gepost op: 2011/12/14, 11:52:54 »
@ Metal Henkie,
Gisteren is een nieuwe versie uitgekomen van Google Chrome 16.0.912.63 en vandaag kwam die al binnen met updatebeheer (heel netjes, de Linux versie is altijd snel up to date)
Behalve het dichten enkele veiligheidslekken kunnen nu meerdere Chrome gebruikers op één pc hun bladwijzers, wachtwoorden, apps en meer synchroniseren. Kijk maar eens bij voorkeuren/persoonlijke items/ gebruikers/  Interessant als je met meerdere personen op één pc werkt. 

http://googlechromereleases.blogspot.com/2011/12/stable-channel-update.html

Re: Welke webbrowser
« Reactie #41 Gepost op: 2011/12/14, 16:57:10 »
Nounou, daar komen ze lekker vroeg mee dan. Nuja, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen he ;)

Re: Welke webbrowser
« Reactie #42 Gepost op: 2011/12/14, 16:58:45 »
Nounou, daar komen ze lekker vroeg mee dan. Nuja, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen he ;)
Haha ik kon mezelf daar nog net over inhouden, maar ja Opera is natuurlijk gewoon veeeel beter :P
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Welke webbrowser
« Reactie #43 Gepost op: 2011/12/14, 17:04:57 »
Haha inderdaad :P
Maar ook IE had dit al en Firefox in zekere zin ook als je een profiel samenvoegt met een andere.
Maar Opera en IE hebben dit al langer via de GUI.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Welke webbrowser
« Reactie #44 Gepost op: 2011/12/14, 17:38:34 »
Ach, ik keek vandaag ik updatebeheer, misschien ben ik een dag te laat. Waarom is opera veel beter dan Google chrome of chromium?

Re: Welke webbrowser
« Reactie #45 Gepost op: 2011/12/14, 17:50:05 »
Nouja, ik persoonlijk vind Opera op alle punten beter behalve de 'ease of use'. Je moet Opera een beetje leren te gebruiken, de functies ontdekken en de sneltoetsen uitvinden, waar bij bijvoorbeeld Chrome alles simpel houd. Als je dat door hebt is het een browser waar je niet meer zonder kunt.

Overig las ik gisteren nog een onderzoek die zei dat Chrome de veiligste browser was. Maar het onderzoek is door Google gestart, dus veel vertrouwen heb ik er niet in.
Opera heeft verder wel een beste reputatie qua veiligheid, iets wat je van IE weer minder kan zeggen.

Opera is wel de snelste browser, samen met Chrome (deze twee rennen vooraan in de wedloop om snelste browser).
Opera heeft de meeste mogelijkheden en functies (zoals ingebouwde e-mail, rss, speeddial en nog veel meer) waar andere browsers later mee kwamen of nog niet hebben. Het enige waar Opera op dit punt achter bleef was op extensies, maar dat vond ik eigenlijk helemaal niet erg want Opera had wel userscripts (een geavanceerdere en mindere vorm van extensies) en het ook helemaal niet nodig omdat ze eigenlijk al super veel functionaliteiten in de browser zelf hadden.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/14, 17:54:52 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Dave

  • Lid
Re: Welke webbrowser
« Reactie #46 Gepost op: 2011/12/14, 17:53:27 »
Hier nog een Opera fan van het eerste uur !
met de laatste firefox heb ik af en toe problemen met weergave, opera laat hier alles perfect zien.
en natuurlijk supersnel, en heel veel mogelijkheden en extensies. kijk maar eens verder dan alleen het browserscherm.
een voor mij perfect en zeer snel email programma ook met imap voor Gmail en een goede RSS reader.
imap synchroniseert heel snel, dat vindt ik ook een drama bij veel e mail programma`s


Ja toen moesten we er nog voor betalen  8-)
Maar gebruik het nog zelden eigenlijk. Na Netscape is het toch wel Firefox wat duidelijk favoriet is hier.






  

Re: Welke webbrowser
« Reactie #47 Gepost op: 2011/12/14, 18:07:31 »
Cheap +1

En inmiddels heeft Opera ook een hoop extensies. We spreken geen Firefox- of Chrome-aantallen, maar het is niet een lijst waar je in 5 minuten doorheen bent en het meeste is wel beschikbaar of is een prima alternatief voor (bijv. AdBlock Plus is er niet, maar Opera AdBlock is net zo uitgebreid qua ondersteunde lijsten en functionaliteit).

Overigens is die sneltoetsen niet helemaal waar. Ik gebruik in Opera alleen de basissneltoetsen van een webbrowser. Maarja, ik gebruik Unity ook zonder veel sneltoetsen, dus misschien zegt dat wel niks :rolleyes:

En Opera wordt ook prima bijgewerkt. Veiligheidsupdates komen wanneer nodig (net als bij Ubuntu) en nieuwe versies van de browser zelf (grote updates, dus bugfix-updates niet meetellend) komen meestal 1 keer in de 3 maanden (en 1-2 keer per week kun je ook een snapshot van de volgende release installeren, gewoon met deb).
En ze luisteren ook veel naar input van de community, wat ook alleen maar prettig is natuurlijk :)

Re: Welke webbrowser
« Reactie #48 Gepost op: 2011/12/14, 18:19:11 »
Er schiet mij nog iets te binnen ! Opera heeft een ingebouwde schermlezer en voicecontrol (stembesturing) voor de visueel gehandicapten wel even bij opties aanvinken dan wordt het geïnstalleerd.   :rolleyes:

Offline RikRik

  • Lid
Re: Welke webbrowser
« Reactie #49 Gepost op: 2011/12/14, 18:30:30 »
Er schiet mij nog iets te binnen ! Opera heeft een ingebouwde schermlezer en voicecontrol (stembesturing) voor de visueel gehandicapten wel even bij opties aanvinken dan wordt het geïnstalleerd.   :rolleyes:
Dit is voor mij wel een interessante optie..  

Google Chrome (chromium) heeft een eenvoudige maar uiterst functionele gebruikers interface.
 
« Laatst bewerkt op: 2011/12/14, 18:33:59 door RikRik »