Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Extra beeldscherm op laptop  (gelezen 1633 keer)

capo

  • Gast
Extra beeldscherm op laptop
« Gepost op: 2006/12/05, 17:57:35 »
Heb ff een vraagje, ik heb een IBM Thinkpad T40 en nu ga ik vandaag een IIyama 22" crt ophalen en nu is mijn vraag wat er allemaal bij komt kijken om die draaiende te krijgen op mijn laptop...

Grtzzzz.. Capo

Extra beeldscherm op laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/05, 20:44:16 »
ik denk dat je wat moet aanpassen in xorg.conf
Of als je een nvidia/ati kaart hebt, kan je het doen via control pannel.

Dit alles heb ik ergens gelezen. Nog geen ervaring mee.
Het moet sowiso gaan. Maar kan zijn dat het niet vanzelfsprekend is. Zeker als je manueel xorg.conf gaat moeten aanpassen.


succes,
Arvid

Offline Math.

  • Lid
Extra beeldscherm op laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/05, 21:08:03 »
Kheb op deze laptop Xubuntu 6.10 draaien en als ik 'm straks weer op m'n CRT-scherm aansluit heb ik gewoon weer beeld op m'n CRT-scherm.
Hoef dus eigenlijk nix handmatig te veranderen. Hopelijk dat het bij jou ook zo makkelijk gaat. :)

Groet, Math.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Extra beeldscherm op laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/05, 21:27:52 »
Nadat je de scherm hebt aangesloten moet je de xserver opnieuw opstarten (tenzij je de scherm aansluit voordat je je laptop opstart). Dit doe je met ctrl+alt+backspace.

capo

  • Gast
Extra beeldscherm op laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/06, 18:26:09 »
hier zijn we weer, beeldscherm aangesloten, maar heb wazig beeld, bij mijn schermresolutie staat nu verversingsfrequentie - 25873 Hz ( let op de min ), terwijl dit bij een resolutie van 1024X786 ong. 120 Hz moet zijn, kan iemand mij weer even uitleggen hoe je dat stap voor stap kan veranderen via je terminal ??

Grtzzz. Capo...

Offline Math.

  • Lid
Extra beeldscherm op laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/08, 14:48:21 »
Wat betreft je Hz. die staat bij mij ook laag en moet daar zelf ook nog is naar kijken. :)
Maar je moet in ieder geval of via de terminal: sudo gedit /etc/X11/xorg.conf uitvoeren en dan kijken hoe je instellingen staan.
En anders probeer je het met sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Succes :)