Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost [xubuntu] geen geluid meer  (gelezen 1211 keer)

Offline gerret38

  • Lid
opgelost [xubuntu] geen geluid meer
« Gepost op: 2012/10/23, 10:00:44 »
En nu ben ik mijn geluid kwijt
.In ubuntu 11.10 doet het nog wel gewoon.
Hoe kan ik dit repareren?
« Laatst bewerkt op: 2012/10/25, 11:07:27 door gerret38 »

Offline joop905

  • Lid
Re: [xubuntu] geen geluid meer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/23, 15:55:20 »
terminalvenster 'alsamixer' + enter.
Als het geluid ergens gemute wordt, daar met de pijltjestoets naar toe en dan op 'm' drukken om te un-muten.

Offline gerret38

  • Lid
Re: [xubuntu] geen geluid meer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/23, 17:13:16 »
┌───────────────────────────── AlsaMixer v1.0.25 ──────────────────────────────┐
│ Card: HDA Intel                                      F1:  Help               │
│ Chip: Realtek ALC260                                 F2:  System information │
│ View: F3:[Playback] F4: Capture  F5: All             F6:  Select sound card  │
│ Item: Master [dB gain: -20,00, -20,00]               Esc: Exit               │
│                                                                              │
│     ┌──┐     ┌──┐     ┌──┐     ┌──┐                       ┌──┐               │
│     │  │     │▒▒│     │  │     │  │                       │  │               │
│     │  │     │▒▒│     │  │     │  │                       │  │               │
│     │  │     │▒▒│     │  │     │  │                       │  │               >
│     │  │     │▒▒│     │  │     │  │                       │  │               >
│     │  │     │▒▒│     │  │     │  │                       │  │               >
│     │  │     │▒▒│     │  │     │  │                       │  │               >
│     │▒▒│     │▒▒│     │  │     │  │                       │  │               >
│     │▒▒│     │▒▒│     │  │     │  │                       │  │               >
│     │▒▒│     │▒▒│     │  │     │  │                       │  │               >
│     │▒▒│     │▒▒│     │  │     │  │                       │  │               │
│     │▒▒│     │▒▒│     │  │     │  │                       │  │               │
│     ├──┤     └──┘     ├──┤     ├──┤     ┌──┐     ┌──┐     ├──┤     ┌──┐      │
│     │MM│              │MM│     │MM│     │OO│     │OO│     │MM│     │MM│      │
│     └──┘              └──┘     └──┘     └──┘     └──┘     └──┘     └──┘      │
│    41<>41  100<>100   0<>0     0<>0                       0<>0               │
│  < Master >  PCM       CD      Mic     S/PDIF  S/PDIF D   Beep   Caller I    │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
dan krijg ik dit, geen mute

Offline gerret38

  • Lid
Re: [xubuntu] geen geluid meer
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/24, 16:28:02 »
De master staat op 41. Mag ik daar uit opmaken dat het volume iets onder de helft zit.
En is er iets waarmee ik het geluid kan besturen?

Offline gerret38

  • Lid
Re: [xubuntu] geen geluid meer
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/24, 22:50:51 »
na enig gesnuffel heb ik de alsa informatie gevonden die nodig is om mij te helpen.
Ik snap er niks van maar misschien is er iemand die hier iets uit kan vissen.

http://www.alsa-project.org/db/?f=67b5c27b15178cde4fdb97540cda682457d74786

Offline gerret38

  • Lid
Re: [xubuntu] geen geluid meer
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/25, 11:06:56 »
In het internationale forum de oplossing gevonden.
Menu>multimedia>pulseaudiovolumeregeling.....en hier stond de luidspreker gedempt
Met dank aan iedereen voor het meedenken.