Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Proxy met gebruikerskode en wachtwoord op IBM Thinkpad  (gelezen 866 keer)

Offline force317

  • Lid
Proxy met gebruikerskode en wachtwoord op IBM Thinkpad
« Gepost op: 2008/06/30, 21:32:29 »
Heb dit weekend thuis een IBM Thinkpad gekonfiguurd met Xubuntu voor gebruik op het werk. Thuis gebruikte ik een direkte internetverbinding en geen proxy. Op het werk gebruiken we wel een proxy. De proxy instellingen heb ik in de Firefox browser ingegeven, maar hij komt geen gebruikerskode en paswoord vragen. Waar kan ik die permanent ingeven , eventueel samen met de proxy instellingen in Xubuntu ?

Kleine bijvraag : heeft Xubuntu een eigen editor vergelijkbaar met Gedit ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Proxy met gebruikerskode en wachtwoord op IBM Thinkpad
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/01, 11:34:05 »
Citaat van: force317
Kleine bijvraag : heeft Xubuntu een eigen editor vergelijkbaar met Gedit ?
Ja, het heet mousepad, maar je kan onder xubuntu ook gewoon gedit installeren als dat je voorkeur heeft.

Offline force317

  • Lid
Proxy met gebruikerskode en wachtwoord op IBM Thinkpad
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/04, 17:02:59 »
Proxy instellingen zijn in orde, ook downloaden en upgraden van software. Eén uitzondering : als je via in een terminalvenster iets wil installeren zoals 'sudo apt-get install programmanaam' blijft hij op het konnektiemoment hangen nadat hij het ipadres van de downloadlokatie toon : iemand enig idee waaraan dit kan liggen ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.