Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scanner Samsung Xpress M2070FW werkt niet bij Ubuntu 18.04 en 20.04  (gelezen 404 keer)

Offline Nike

  • Lid
Ik heb Ubuntu 20.04 op mijn laptop geïnstalleerd en deze versie werkt tot nu toe prima. Mijn printer Samsung Xpress M2070FW wordt ook gelijk herkend en printen werkt naar behoren. Het enigste probleem wat ik nu heb is dat de scanner niet werkt/niet wordt herkend. (Xsane) Dit was onder Ubuntu 18.04 ook al het geval, ik had gehoopt dat dit bij Ubuntu 20.04 opgelost zou zijn.

Nu kwam ik op een forum ingesloten bericht tegen en hoop dat ik hier het issue mee op kan lossen. Ik ben echter niet zo thuis in de Linux commando's, alhoewel ik met wat knip en plakwerk wel met de Terminal overweg kan. Zou iemand mij in Jip en Janneke taal aan kunnen geven hoe ik stap 2 uit moet voeren? Misschien een beetje dom, maar hoop er steeds wat meer handigheid in te krijgen ;)

Alvast dank voor jullie hulp.

Re: Scanner Samsung Xpress M2070FW werkt niet bij Ubuntu 18.04 en 20.04
« Reactie #1 Gepost op: 2020/04/30, 15:17:08 »
Open de terminal en kopieer/plak in het menu bovenaan in de terminal

sudo gedit /etc/udev/rules.d en geef dan Enter, geef je wachtwoord op (je ziet niks gebeuren dat hoort zo)

Als je gedit niet hebt geïnstalleerd verander gedit  dan in notepad.

Voeg aan het bestand smp_samsung,rules de code toe die onder het rode vak staat. Bestand opslaan en het zou in orde moeten zijn.

Of dit helemaal goed gaat kan ik niet controleren: ik heb gen Samsung.
« Laatst bewerkt op: 2020/04/30, 15:19:04 door Polleke »
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline Nike

  • Lid
Re: Scanner Samsung Xpress M2070FW werkt niet bij Ubuntu 18.04 en 20.04
« Reactie #2 Gepost op: 2020/04/30, 18:30:40 »
Dag Polleke,

Bedankt voor je reactie, ik ga dit uitproberen. Ik hoop dat dit inderdaad een oplossing is, ik moet ergens beginnen ;)

nahjo

  • Gast
Re: Scanner Samsung Xpress M2070FW werkt niet bij Ubuntu 18.04 en 20.04
« Reactie #3 Gepost op: 2020/04/30, 20:02:20 »
Open de terminal en kopieer/plak in het menu bovenaan in de terminal

sudo gedit /etc/udev/rules.d en geef dan Enter, geef je wachtwoord op (je ziet niks gebeuren dat hoort zo)

Als je gedit niet hebt geïnstalleerd verander gedit  dan in notepad.

Voeg aan het bestand smp_samsung,rules de code toe die onder het rode vak staat. Bestand opslaan en het zou in orde moeten zijn.

Of dit helemaal goed gaat kan ik niet controleren: ik heb gen Samsung.
moet het te openen dan niet /etc/udev/rules.d/smp_samsung,rules zijn?