Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bij upgraden herkent kubuntu 25.04 men het wachtwoord niet meer  (gelezen 941 keer)

Beste Mensen,
Ik heb kubuntu 25.04 geïnstalleerd en bij opstarten herkent men het opgegeven wachtwoord niet. Nogmaals geïnstalleerd precies hetzelfde. Bij de derde keer automatisch aanmelden aangezet dan start de computer gewoon goed op. Maar bij het updaten herkent die het wachtwoord weer niet.
Weet iemand een oplossing
Bij voorbaat dank, Sjaak

Offline Jenske

• Lid
Re: Bij upgraden herkent kubuntu 25.04 men het wachtwoord niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2025/05/05, 21:39:59 »
Mogelijk gebruik je een toetsenbord met een bepaalde indeling.

Voorbeeld: je gebruikt normaalgezien een Belgisch Azerty-toetsenbord, maar bij de installatie heb je aangegeven dat het een Nederlands toetsenbord moet zijn. In Nederland gebruiken velen een Qwerty-toetsenbord.

Als je helemaal niets kiest, zou het kunnen dat 'ie in Amerikaans Qwerty staat.

Je zou eens kunnen proberen door jouw oorspronkelijke wachtwoord in te tikken op het toetsenbord dat op dát ogenblik werkbaar is. Ik mee me te herinneren dat je bij het opstarten overigens kan kiezen met welk toetsenbord je wil inloggen.

Maar er is wél iets heel vreemd aan je uitleg, nl. dat je zou kunnen opstarten zonder gebruik van het wachtwoord. Dat is vreemd, aangezien je volgens mij hoe dan ook ooit minstens 1 keer een wachtwoord moet invoeren, om logische veiligheidsredenen.Maar verder kan ik je niet helpen dat met die "toetsenbordsuggestie".
... Kubuntu 24.04 ...

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #2 Gepost op: 2025/05/05, 22:20:08 »
Kies niet voor een Nederlandstoetsen bord, want dan geeft shift-2 een " en dat moet een @ zijn.
Een standaard toetsenbord in Nederland is een Engels (VS international met dode toetsen).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline DeBaas

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2025/05/06, 00:06:21 »
1/ Het juiste keyboard
CapsLock uitgezet?

2/ Heb je een laptop/portable zonder nummeriek toetsenbord zorg dan dat NumLock niet aanstaat of bij een niet geaccepteerd wachtwoord eerst een maal de NumLock toets indrukken voor je opnieuw probeert.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

« Reactie #4 Gepost op: 2025/05/06, 09:30:46 »
Ik heb nu kubuntu 24.04.2 geïnstalleerd het wekt prima