Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy en draadloos  (gelezen 1185 keer)

Skoebidoe

  • Gast
Gutsy en draadloos
« Gepost op: 2007/12/25, 12:05:20 »
Momenteel gebruik ik Ubuntu Dapper Drake. Ik heb een draadloze internetverbinding die ik met veel moeite aan de praat gekregen heb (dankzij ProfoX!)
Vandaag heb ik de Live CD Gutsy gedownload.
Ik heb de Live CD opgestart enmijn draadloos netwerk werd onmiddellijk herkend!
Nu komt mijn vraag: als mijn netwerk herkend wordt als ik de Live CD gebruik zal het dan ook gegarandeerd herkend worden als ik Gutsy installeer op harde schijf?
Het zou een grote opluchting zijn voor mij!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Gutsy en draadloos
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/25, 13:37:59 »
een live cd is de indicatie of hardware werkt of niet werkt. het zou heel bizar zijn wanneer het, eenmaal geinstalleerd, niet zou werken!

Offline bandit

  • Lid
Gutsy en draadloos
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/25, 15:34:29 »
een live cd is de indicatie of hardware werkt of niet werkt. het zou heel bizar zijn wanneer het, eenmaal geinstalleerd, niet zou werken

er zit toch verschil in,met de live cd had ik internet, met installeren niet meer(acer aspire)

groetjes
bandit

Skoebidoe

  • Gast
Gutsy en draadloos
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/26, 12:59:49 »
Heb deze voormiddag Gutsy geïnstalleerd in dual boot en het loopt als een trein!
Zelfs mijn draadloos netwerk werd meteen herkend! I have a lucky day :)
Bedankt voor de tips en hulp ! :cool:
Voor de andere gebruikers die problemen zouden hebben met hun draadloos netwerk:
ik gebruik D-Link DI-524 als router en D-Link DWL-G520+ als netwerkkaart
In Dapper Drake was het een heel gedoe om dat aan de praat te krijgen.
Gutsy herkent het meteen!

her2546

  • Gast
Gutsy en draadloos
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/29, 13:40:15 »
Ik heb een Atheros AR5007EG draadloze adaptor. In Ubuntu wordt deze niet herkent dus heb ik een open source driver daarvoor gedownload. Nu heb ik wel gelezen hoe je die driver moet instaleren maar daar staan tekens in die regel die op het toetsenboord niet voorkomen. Kan iemand deze (beginnende) ubuntu gebruiker stap voor stap hierbij helpen? Alvast bedankt.

Herman