Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerk configuratie opschonen  (gelezen 1371 keer)

Netwerk configuratie opschonen
« Gepost op: 2007/08/08, 16:31:10 »
Hoi allemaal,
een paar maand geleden heb ik eens geprobeerd om mijn draadloos USB-kaartje te laten werken onder ubuntu. Toen was het spijtig genoeg niet gelukt en ging het draadloos idee even in de koelkast.

Nu, gewapend met wat betere documentatie, willen we het nog eens proberen. Maar nu is mijn vraag: hoe kan ik al mijn 'geklungel' verwijderen, anders gezegd: hoe zet je alle netwerk-instellingen terug naar 'default' / fabriekinstellingen :) ?

Groetjes.

ShadowDragon.
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

lordwodan

  • Gast
Netwerk configuratie opschonen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/10, 13:11:56 »
wat heb je geklungeld dan?

doel je nu op netwerk instellingen of verkeerd geinstalleerde drivers?

Netwerk configuratie opschonen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/10, 15:09:54 »
Waarschijnlijk beiden...

Ik weet nog dat ik toen geprobeerd heb om een driver te installeren voor mijn draadloos USB-kaartje. Ik had toen de interface (of hoe noem je het) de naam wlan0 gegeven. Ding is dat ik het nu niet weg krijg. Van zodra ik mijn draadloos USB-kaartje inplug probeert hij de wlan0-configuratie te gebruiken.

Als ik met mijn nieuwe documentatie de driver probeer te installeren en het de naam rausb0 geef en mijn draadloos USB-kaartje inplug probeert hij de wlan0-configuratie.

Vandaar dat ik gewoon alles terug wil zetten om met een schone lei te beginnen... Ding is dat ik niet weet hoe je alles terug kunt opschonen...

Hopelijk heb ik hiermee voldoende informatie gegeven. Als er nog wat ontbreekt, vraag gerust.
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

lordwodan

  • Gast
Netwerk configuratie opschonen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/10, 15:31:09 »
heb je al eens gekeken in het bestand /etc/network/interfaces ?

sudo nano /etc/network/interfaces

je hebt kans dat daar de Wlan0 nog in staat.

Plaats dat bestand eens hier...

Netwerk configuratie opschonen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/16, 13:56:10 »
Dank je voor de hint.

In dat bestand stond inderdaad nog een wlan0 configuratie ingevuld. Heb nu de wlan0 gecomment samen met nog wat andere zever van vroeger en het lukt nu om met de rausb0-configuratie draadloos op het internet te geraken.

Bedankt.
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB