Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird en Google.com agenda  (gelezen 600 keer)

Offline h2o

  • Lid
Thunderbird en Google.com agenda
« Gepost op: 2015/06/16, 21:42:02 »
Ik heb vanmiddag wat lopen knutselen en heb mijn Thunderbird (eigenlijk Icedove omdat ik Debian gebruik) zover kunnen krijgen dat ik al mijn zakelijke spullen, van Outlook.com, daarin werkend heb kunnen krijgen.
Ik krijg netjes alle mail binnen via imap en kan het wegschrijven via smtp.
Ook heb ik met de plugin Tzpush mijn contacten binnen kunnen halen en kan alles netjes synchroniseren.

Maar wat mij nog niet helemaal lukt is de kalender. Ik kan die wel via Lightning (de Debian variant heet Iceowl-extension) de kalender lezen, maar niet bewerken.
Is dat een bekend probleem en is dat oplosbaar, zodat ik de afspraken ook via Thunderbird (Icedove) kan invoeren, aanpassen of verwijderen?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Thunderbird en Google.com agenda
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/16, 21:51:22 »
Helaas, dat werkt niet:  Icedove -  Iceowl-extension does not remember credentials
Citaat
Icedove and the Mozilla Lightning Extension
The Lightning extension from Mozilla isn't usable with Icedove >= version 24! This happen because of different internally lifetime linking inside the extension. So please use the iceowl-extension from the Debian repositories.

Aanvulling, zie :  support.mozilla - using lightning google calendar
« Laatst bewerkt op: 2015/06/16, 21:55:11 door EZ-man »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird en Google.com agenda
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/17, 19:29:49 »
Je kan wel degelijk perfect een kalender bewerken vanuit Thunderbird en wellicht ook Icedove (ik onderstel dat dat niet systematisch achterblijft op thunderbird?). Je hebt de Google provider voor kalender nodig.  De laatste jaren werkt dit uitstekend en vlekkeloos.

Offline h2o

  • Lid
Re: Thunderbird en Google.com agenda
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/17, 21:06:44 »
Je kan wel degelijk perfect een kalender bewerken vanuit Thunderbird en wellicht ook Icedove (ik onderstel dat dat niet systematisch achterblijft op thunderbird?). Je hebt de Google provider voor kalender nodig.  De laatste jaren werkt dit uitstekend en vlekkeloos.
Ik heb dat geprobeerd, maar google-provider is (denk ik) alleen voor toepassing op de Google kalender. Maar die gebruik ik niet, ik werk voor mijn werk mail met outlook.com.

Ik heb nog even op een andere (test) laptop waar LMDE op staat met het 'normale' Thunderbird, maar daar kan ik Lightning niet op installeren vanuit de Mint pakketbronnen. Ik had nog een stille hoop dat ik dan via de LMDE pakketbronnen op mijn werk Debian laptop via 'normaal' Thunderbird klaar zou zijn, niet dus...  :'(

Op zich kan ik mij wel goed redden met Icedove. Die agenda is goed bruikbaar ook als is die (op dit moment) alleen-lezen. Muteren kan ik met mijn mobiele telefoons doen (Nokia E71, E75, Lumia 610 en een Android telefoon). Het zou handig zijn als ik in Icedove die agenda ook kan bewerken. Vreemd genoeg kan ik de contacten wel muteren.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Thunderbird en Google.com agenda
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/17, 21:21:41 »
Kan je niet gewoon Thunderbird met Lightning installeren ?

Voor Linux moet je niet de recentste versie 4.0 hebben maar 3.3.3
   https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/lightning/versions/?page=1#version-3.3.3

Offline h2o

  • Lid
Re: Thunderbird en Google.com agenda
« Reactie #5 Gepost op: 2015/06/17, 21:28:22 »
Kan je niet gewoon Thunderbird met Lightning installeren ?

Voor Linux moet je niet de recentste versie 4.0 hebben maar 3.3.3
   https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/lightning/versions/?page=1#version-3.3.3
Ik ga het eens proberen. Alvast bedankt!!
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline vanadium

  • Lid
Re: Thunderbird en Google.com agenda
« Reactie #6 Gepost op: 2015/06/18, 10:02:26 »
Ok, weer te vlug gelezen: je vraag is voor outlook, en niet google calendar. Outlook gebruikt een eigen systeem, activesync. En we weten allemaal dat Microsoft niet zo open wenst te speken. Uit dit eerder recente draadje vermoed ik dat er niet zomaar een oplossing is om rechtstreeks met thunderbird en lightning (of icedove equivalent)  een outlook kalender te kunnen beheren. Ooit was er een "Exchange 2007/2010 Calendar and Tasks Provider" plugin voor thunderbird, maar die bestaat niet meer.