Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox houdt foto's tegen  (gelezen 1110 keer)

Firefox houdt foto's tegen
« Gepost op: 2017/06/21, 23:29:48 »
Ik gebruik Firefox  in LinuxMint 17 Cinnamon 64-bit en daarmee stuit ik op iets merkwaardigs.
Ik plaatste een advertentie op Marktplaats. Die advertentie bevat drie foto's .
Als ik niet ben ingelogd op Marktplaats dan zie ik de foto's niet. Zodra ik inlog komen ze wel tevoorschijn
Nu heb ik twee vragen:
1.
Komt dat bij jou ook voor? Dit is de advertentie:
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/keyboards/m1176632631-keyboard-yamaha-psr.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=17
2.
Heb je een idee  waar het door zou komen? Ik vermoed een te ijverig werkende Firefox-addon.

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Firefox houdt foto's tegen
« Reactie #1 Gepost op: 2017/06/22, 00:00:45 »
Hoi Bart,

Ik heb in de voorkeuren bij toepassingen "altijd vragen" veranderd in openen met ristretto en na een herstart van Firefox 54 toont hij nu wel dat keyboard van je.

Onhandig van FF!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Firefox houdt foto's tegen
« Reactie #2 Gepost op: 2017/06/22, 00:01:54 »
Ik vermoed een te ijverig werkende Firefox-addon.
Dat lijkt mij een juist vermoeden.
Schakel ze eens uit.

Re: Firefox houdt foto's tegen
« Reactie #3 Gepost op: 2017/06/22, 00:32:02 »
Welke addons gebruik je?

Als het blockers zijn. MP werkt ook met marktplaats.com en marktplaats.net om data te halen. Deze moeten ook vrij gegeven zijn anders laadt inderdaad niet alles.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Firefox houdt foto's tegen
« Reactie #4 Gepost op: 2017/06/22, 07:27:27 »
Hoi Bart,

Ik heb in de voorkeuren bij toepassingen "altijd vragen" veranderd in openen met ristretto en na een herstart van Firefox 54 toont hij nu wel dat keyboard van je.

Onhandig van FF!

groet,

Just
Inderdaad. Adblocker Ultimate was de dader. Ik heb nu Marktplaats toegevoegd als toegestaan. Bedankt Just!
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Firefox houdt foto's tegen
« Reactie #5 Gepost op: 2017/06/22, 08:52:28 »
Nog even. Adblocker begon bij mij ook steeds meer te blokkeren, de Volkskrant was voornamelijk wit en tekst, iets teveel van het goede. Sinds een poosje overgestapt op uBlock Origin (ook een FF add-on) en die doet z'n werk naar behoren. De drie foto's van het keyboard hierboven worden gewoon getoond, zonder dat ik dingen heb toegestaan of niet, ik gebruik gewoon de standaardinstellingen. Misschien handig om eens te proberen als je ook Adblock-problemen hebt.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Firefox houdt foto's tegen
« Reactie #6 Gepost op: 2017/06/22, 09:31:24 »
Nog even. Adblocker begon bij mij ook steeds meer te blokkeren, de Volkskrant was voornamelijk wit en tekst, iets teveel van het goede. Sinds een poosje overgestapt op uBlock Origin (ook een FF add-on) en die doet z'n werk naar behoren. De drie foto's van het keyboard hierboven worden gewoon getoond, zonder dat ik dingen heb toegestaan of niet, ik gebruik gewoon de standaardinstellingen. Misschien handig om eens te proberen als je ook Adblock-problemen hebt.
Sinds een maand gebruik ik ook Ublock (geen last meer van ongewenste blokkeringen) omdat Adblock steeds commerciëler begint te worden. Ook al gelezen op dit forum.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Firefox houdt foto's tegen
« Reactie #7 Gepost op: 2017/06/22, 09:35:47 »
Nog even. Adblocker begon bij mij ook steeds meer te blokkeren, de Volkskrant was voornamelijk wit en tekst, iets teveel van het goede. Sinds een poosje overgestapt op uBlock Origin (ook een FF add-on) en die doet z'n werk naar behoren. De drie foto's van het keyboard hierboven worden gewoon getoond, zonder dat ik dingen heb toegestaan of niet, ik gebruik gewoon de standaardinstellingen. Misschien handig om eens te proberen als je ook Adblock-problemen hebt.
Dank je wel, Paul. Dat heb ik gedaan. Maar Marktplaats zal hier toch iets aan moeten doen, anders heeft mijn advertentie geen response.
Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.