Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu  (gelezen 9980 keer)

Offline Ruben

  • Lid
Xubuntu
« Gepost op: 2006/05/15, 19:14:26 »
Hallo, Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik gebruik zelf regelmatig de xfce desktop. Er zijn op het internet haast geen xubuntu forums te vinden, dus ik wil jullie informeren over een nieuwe site: www.xubuntu.info. Ik hoop dat meer xubuntu gebruikers zullen joinen.

Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/15, 19:21:10 »
Die site ziet er vrij nutteloos uit al zeg ik het zelf, gevalletje niet doorhebben dat het beter is om met de rest van de community samen te werken.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/15, 19:50:00 »
Juist, het heeft geen zin om een ander forum op te richten voor gebruikers van xfce. Moest je dat doen voor elke grafische omgeving je kan vinden op Linux ... the internet would be too crowded.
Het is beter hier te blijven en hier je vragen te stellen. xfce is gewoon een grafische schil, het is wat eronder zit dat telt.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/15, 20:33:29 »
Citaat van: kennywest
Het is beter hier te blijven en hier je vragen te stellen. xfce is gewoon een grafische schil, het is wat eronder zit dat telt.
Hier sluit ik mij helemaal bij aan !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline bwog

  • Lid
Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/15, 20:49:46 »
Met Dapper komt ook een Xubuntu CD uit. Ik hoop dat daar wat meer info op komt te staan. Bovendien komt er een Xubuntu forum op de engelstalige site.

Ik denk dat ze het nu even te druk hebben met de ontwikkeling van de CD.

Offline mcgyver

  • Lid
Xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/26, 19:16:32 »
Ik heb op een oude laptop xubuntu geinstalleerd. Wie weet hoe het zit met codecs en Xfmedia ?

Offline Ruben

  • Lid
Xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/26, 19:30:03 »
Is gewoon hetzelfde als met ubuntu, zie hier

Offline Ruben

  • Lid
Xubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/26, 19:35:24 »
Als ik jou was zou ik amaroK of kaffeine gebruiken voor je media, xfce player is niet echt geweldig. Kaffeine is gelijk mooi compatble met firefox etc.

Offline mcgyver

  • Lid
Xubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2006/06/03, 21:51:02 »
Ik stel een domme vraag, maar is ubuntu met een Xface desktop (Xfce vind ik lastig uitspreken) het zelfde als xubuntu?

`GooZ

  • Gast
Xubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2006/06/03, 21:55:10 »
Ik denk dat bij het installeren van xubuntu er ook nog een heleboel tweaks bijzitten, net zoals bij kubuntu. Op de kubuntu website vind je er meer info over, waarschijnlijk zal dit analoog zijn aan xubuntu. De link is https://wiki.ubuntu.com/InstallingKDE?highlight=%28installingKDE%29

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Xubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2006/06/03, 21:58:55 »
Ubuntu is standaard met een GNOME desktop
Kubuntu is hetzelfde met een KDE desktop
Xubuntu is idem met een XFCE desktop

Je kunt diverse desktops erbij zetten door in Synaptic (of in terminal met APT-GET)
xubuntu-desktop
kubuntu-desktop
ubuntu-desktop
edubuntu-desktop
te installeren, al naar behoefte ...... :-)

Prettig weekend verder,
Ron

Hey 'Gooz, we zaten bijna gelijk !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline mcgyver

  • Lid
Xubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2006/06/03, 22:12:07 »
Ik heb deze vraag niet zomaar gesteld. Ik heb al deze desktops (ku, u, xu, edu) al gedraaid. Als extra desktop bij ubuntu en ook als "zelfstandige desktop" Ik denk dat er toch verschillen zijn. Ik wilde meer duidelijkheid hierover. Toen ik xubuntu installeerde op een andere partitie naast ubuntu, nam xubuntu bepaalde instellingen over van ubuntu (de andere partitie, raar maar waar). OOk maakte xubuntu een aparte grub aan. Ubuntu doet dat nooit. Ook lukte het mij niet om xubuntu weer helemaal weg te krijgen na installatie van een Xface desktop in Ubuntu. Na verwijderen (via de terminal) bleef ik het xubuntu opstartscherm zien. Slechts een cleaninstall verhielp het probleem.

Xubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2006/06/03, 22:30:22 »
Een simpele initramfs update zou het ook verholpen hebben, maar dat is inderdaad niet duidelijk aangegeven.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Xubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2006/06/03, 23:16:54 »
Dat heb ik anders gedaan:
In Synaptic gezocht naar ubuntu-artwork (of artwork van een andere desktop) en deze gewoon verwijderen .......
v.w.b. GRUB, iedere installatie maakt een nieuwe /boot/grub/menu.lst aan, in de EIGEN partitie.
Vandaar dat ik vaak een bootfoppy gebruik, dan kan ik alles altijd aanpassen.

Voor de goede orde, naast de bestaande en steeds geupdate versie, waarvoor ik altijd de alternate-CD gebruikte, werk ik nu met een install van de live-CD.
Het eind resultaat is hetzelfde, maar ik vind installatie van de alternate-CD toch net iets vriendelijker (persoonlijk :-)

Een nadeel van meeredere desktops op 1 installatie is, dat sommige programma's ineens 2x voorkomen in het menu (blijkbaar installeert elke desktop een eigen versie).
Mijn keuze is voorlopig GNOME, dat vind ik de vriendelijkste.

Hopelijk  heeft iemand iets aan mijn ervaringen .......

Groeten uit Zeeland,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

`GooZ

  • Gast
Xubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2006/06/04, 11:07:18 »
Citaat van: r0n.
Voor de goede orde, naast de bestaande en steeds geupdate versie, waarvoor ik altijd de alternate-CD gebruikte, werk ik nu met een install van de live-CD.
Het eind resultaat is hetzelfde, maar ik vind installatie van de alternate-CD toch net iets vriendelijker (persoonlijk :-)
Tot nu toe heb ik ook altijd met de alternate ge

Saamelainen

  • Gast
Xubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2006/06/04, 15:38:30 »
Er is intussen een handige Xubuntu guide voor Xubuntu 6.06:

http://help.ubuntu.com/6.06/xubuntu/desktopguide/C/index.html