Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: citrix toetsen worden fout geinterpreteerd  (gelezen 1982 keer)

citrix toetsen worden fout geinterpreteerd
« Gepost op: 2009/12/23, 15:09:22 »
hoi mensen,
sinds enkele jaren gebruik ik citrix onder Ubuntu om op mijn werk aan te loggen.
Bij Ubuntu 9.10 heb ik echter het probleem dat met name de speciale tekens niet altijd goed doorkomen.
bvb als ik een _ type wordt dit gezien als een & en als ik een ? type wordt dit door Windows gezien als een _
Verder valt het op dat <shift> + 3 soms wel de # laat zien, maar vaak ook de 3.
Versie van citrix = linuxx86-11.0.140395
server = windows server 2003.

er schijnen diverse manieren te zijn om te werken. Bij mij gaat het als volgt:
met firefox ga ik naar een site van mijn bedrijf, daar log ik in met usernaam, wachtwoord, pincode en rsatoken code
vervolgens klik ik op een plaatje en dit download een launch.ICA bestand.
De .ICA bestanden zijn gekoppeld aan wfica (deze koppeling is tijdens de installatie niet automatisch gemaakt, terwijl ik wel voor browser integratie heb gekozen; dit heb ik zelf aan moeten geven)

er start dan netjes een remote desktop op.
Maar helaas komen mijn toetsen niet allemaal goed door.
Wie weet raad?
mvg
koorknaap
Er is al veel uitgezocht. Je moet het alleen weten te vinden.
Ubuntu 9.10/ASUS M2N-VM DVI AMD 64X2 Dual Core 6400+/22" NEOVO (Arnos Instruments H-W22 DVI)+17" AOC LM725

Offline Joshua822

  • Lid
Re: citrix toetsen worden fout geinterpreteerd
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/23, 15:24:16 »
Probeer eens het volgende commando uit te voeren in een terminalvenster ( een terminalvenster op je via Applicaties > Hulpmiddelen > Terminalvenster ) :

rm -R ~/.ICAClient
Nu zouden de instellingen weer op de standaardwaarden moeten ingesteld zijn. Doet het probleem zich nu ook voor ?

Re: citrix toetsen worden fout geinterpreteerd
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/23, 15:51:01 »
Hoi Joshua,
bedankt voor je snelle reactie.
De tekens zijn nog steeds fout nadat ik de configuratie instellingen van ICACLIENT heb verwijderd.
Wel krijg ik nu steeds een # bij <shift> + 3
Het lijkt op een toetsenbord indelings probleem.
de bovenste rij van het toetsenbord geeft onderstaande takens

+

!

`

#

$

%

^

]

*

(


het lijkt een beetje op het probleem wat je krijgt als je in windows <ctrl> + <shift> indrukt. Ook dan krijg je andere tekens. Je kunt dat daar herstellen met nogmaals <ctrl> + <shift>

mvg
koorknaap
Er is al veel uitgezocht. Je moet het alleen weten te vinden.
Ubuntu 9.10/ASUS M2N-VM DVI AMD 64X2 Dual Core 6400+/22" NEOVO (Arnos Instruments H-W22 DVI)+17" AOC LM725