Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bij bedraad netwerk probeert Ubuntu toch draadloos te verbinden  (gelezen 681 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Sedert enkele Ubuntu versies stel ik vast dat Ubuntu probeert met een draadloos netwerk verbinding te maken, zelfs al is er een goede kabelverbinding. In vorige versies werd automatisch de beste verbinding gekozen, bedraad als die er was. Dit is vervelend, want 1) bij goede draadloze verbinding zal Ubuntu dat gebruiken in plaats dan bedraad en 2) bij slechte draadloze verbinding probeert Ubuntu regelmatig, zie je het wifi-icoontje oplichten en indicatorberichten verschijnen. Dit is een regressie. Vraag: kan het vroegere gedrag hersteld worden, waarbij je zonder tussenkomst zonder meer de bedrade verbinding had van zodra je de kabel instak?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Bij bedraad netwerk probeert Ubuntu toch draadloos te verbinden
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/14, 13:36:40 »
Is er al een melding van op Launchpad?

Een oplossing weet ik niet, maar wel een noodoplossing: je kunt na een klik op het pictogram van Netwerkbeheer, het draadloze netwerk geheel uitschakelen....
« Laatst bewerkt op: 2013/11/14, 13:39:29 door Pjotr »

Re: Bij bedraad netwerk probeert Ubuntu toch draadloos te verbinden
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/14, 15:43:24 »
Is er al een melding van op Launchpad?

Een oplossing weet ik niet, maar wel een noodoplossing: je kunt na een klik op het pictogram van Netwerkbeheer, het draadloze netwerk geheel uitschakelen....

Ja, zo doe ik dat ook altijd.

(Simplex sigillum veri)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bij bedraad netwerk probeert Ubuntu toch draadloos te verbinden
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/14, 18:03:22 »
Ik heb een Dell laptop: ik bekijk dat eens. Mogelijk is Ubuntu nooit zo sim geweest, maar was het dat het aan mijn vorige laptop (ook een Dell) lag.