Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen software meer installeren ????  (gelezen 351 keer)

Offline lebon

  • Lid
Kan geen software meer installeren ????
« Gepost op: 2014/10/14, 20:53:07 »
Ik weet niet wat ik fout heb gedaan, maar sinds eergisteren heb ik Xuby 14.04.1 op mijn laptop staan.
Ik heb een aantal instellingen aangepast met de Menubewerker, en nu kan ik geen software meer installeren vanuit het softwarecentrum.
Ik krijg dan een foutmelding ( zie bijlage)
Wie weet hoe ik dat kan/moet herstellen ?

Bvd

Re: Kan geen software meer installeren ????
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/14, 21:12:58 »
Met de menubewerker? Bedoel je dat programmaaatje (alacarte heet dat geloof ik) om je menu's te wijzigen, of bedoel je dat je bij de Instellingen (of parameters of hoe het ook heet) iets hebt veranderd? In het eerste geval is het niet mogelijk om zo het installeren van nieuwe software te blokkeren, in het tweede geval wel. Dan heb je mogelijk iets met Gebruikers en groepen veranderd. Als dit laatste het geval is, moet je ook daar gaan zoeken.

Offline lebon

  • Lid
Re: Kan geen software meer installeren ????
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/15, 19:35:42 »
@ femke98 en Paul Matthijsse,

Dank voor jullie meedenken, maar ik heb na de installatie van xuby 14.04.1 zoveel veranderingen aangebracht in de menubewerker dat ik niet meer kan herleiden waardoor dit probleem veroorzaakt zou worden.

Ik kies nu maar voor de makkelijkste en snelste weg en dat is xuby opnieuw installeren.

En femke98 ik zal in het vervolg noteren wat ik veranderd heb.

Re: Kan geen software meer installeren ????
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/15, 21:58:59 »
Ik kies nu maar voor de makkelijkste en snelste weg en dat is xuby opnieuw installeren.
Hallo, soms is dit inderdaad de snelste manier om een vaag probleem de wereld uit te helpen. Geen idee wat je Linux-ervaring is, maar als je er een beetje mee bekend bent, dan is een complete herinstallatie binnen een uur gedaan, en dat zonder dataverlies (bij gescheiden /root- en /home-partities). Hoe beter je bekend bent met de herinstallatieprocedure, des te sneller kun je daar op teruggrijpen om eventuele problemen de wereld uit te helpen. Zie dit niet als een faalmoment maar als leermoment.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/15, 22:00:53 door Paul Matthijsse »

Offline lebon

  • Lid
Re: Kan geen software meer installeren ????
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/17, 20:24:28 »
Gisteren Xuby 14.04.1 opnieuw geinstalleerd en alles loopt weer als een zonnetje.

Dank voor het meedenken