Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Externe schijf  (gelezen 493 keer)

Externe schijf
« Gepost op: 2014/06/12, 13:40:42 »
Hallo,  van mijn dochter een externe schijf ( WD ) meegenomen die ze nooit gebruikt heeft, goed , op haar Windows 8.1  PC was deze schijf echter niet te zien en daar kon ik dus niets mee.      Ik prikte hem ( usb )  nu thuis in mijn  Ubuntu machinerie en daar was hij even te zien, genoemd DATA.     Ik klik er op en even kreeg ik een mededeling die echter  te kort bleef staan om te noteren.   Usb in en uit maar het picto van die schijf krijg ik niet meer te zien.    Mijn vraag is dus, is er een manier om die externe schijf zichtbaar te maken en kijken of er wat op staat.    Mijn eigen externe back-up ( WD ) schijf kwam zo van een Windows PC  en werd meteen zichtbaar in Ubuntu  ( 12.04 ) .  Misschien heeft iemand een tip.    Vr.  gr.   Oldtimer.    :D
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Externe schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/12, 13:56:24 »
Hmm, dat klinkt niet helemaal lekker... Installeer eens gnome-disks via Synaptic en start dat programma op. Rechtstbovenin kun je dan de schijf kiezen en kijk dan eens bij de status eronder of ie nog 'gezond' is. Zo ja, installeer dan ook GParted en kijk of GParted hem wel herkend.

Hopelijk kun je hier wat mee :)

Re: Externe schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/12, 16:19:13 »
Vistaus,   en Gnome-disks en  GParted herkennen hem niet en laten niets zien, vreemd maar het is niet anders, bedankt voor de reactie.     Vr.  gr.    Oldtimer.  :D
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Externe schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/12, 18:12:36 »
Externe harde schijf zonder voeding, dan heb je niet genoeg stroom,
of via usb hub met voeding proberen,
of een splitter kopen waar je 2x usb moet aansluiten zodat harde schijf meer stroom krijgt.
(dit is de reden dat ik nooit een hd koop zonder eigen voeding.)

Op meerdere pc's proberen, dan zou je kunnen zien of de externe hd misschien defect is.

Re: Externe schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/14, 16:59:59 »
Vistaus en Jan 11000,   heb de schijf een dag aan de PC. laten hangen  ( normaal staat die PC  maar zo'n  3 uur per dag aan ) .    En jawel,  toen kon ik zien wat er op stond, maar vraag me niet hoe, ik weet het niet.   Bedankt voor de reactie's,      Vr.  gr.   Oldtimer.      ^-^
« Laatst bewerkt op: 2014/06/15, 13:24:00 door Oldtimer »
Op een Puch, komt de tijd Terug.