Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Arm, x86 en Qemu  (gelezen 592 keer)

Offline kridri

  • Lid
Arm, x86 en Qemu
« Gepost op: 2012/12/25, 18:31:05 »
Beste,

Weet iemand of het mogelijk om x86 instructie uit te voeren op een arm host(Ubuntu) met behulp van qemu. Dit zou moeten dienen om op een qubieboard zeer lichte x86 base os te draaien.

En als dat mogelijk is een tweede vraagje moet de host een gui hebben om een os met gui te draaien binnen qemu?

Mvg,

Kridri

Re: Arm, x86 en Qemu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/25, 20:09:00 »
Qemu heeft toch geen ARM-versie?
Ik meen me te herinneren dat daar nog aan gewerkt wordt door de ontwikkelaars...

Als ik er naast zit: ja, dan is het mogelijk. Qemu kan eigenlijk zo'n beetje elke instructieset uitvoeren (ongeacht de host) behalve PowerPC.

Offline kridri

  • Lid
Re: Arm, x86 en Qemu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/26, 20:13:52 »
Qemu heeft toch geen ARM-versie?
Ik meen me te herinneren dat daar nog aan gewerkt wordt door de ontwikkelaars...

Als ik er naast zit: ja, dan is het mogelijk. Qemu kan eigenlijk zo'n beetje elke instructieset uitvoeren (ongeacht de host) behalve PowerPC.

Ahh ok, bedankt voor je reactie. Heb dan een bericht op een Engelstalig forum wel zeker verkeerd begrepen. Deze zij dat je de source code van Qemu gewoon kon compileren op arm.

Re: Arm, x86 en Qemu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/26, 20:30:17 »
Nuja, misschien kan dat sinds enige tijd dan... maar tot zeker aan de zomer was dat nog niet af, zo begreep ik van een ander forum en hun mailinglijst.

Dus je zou het kunnen proberen...

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Arm, x86 en Qemu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/27, 09:45:11 »
Het kan meende ik wel. Ik dacht dat iemand op die manier al een x86 programma op een ARM apparaat (zou wel een Pi kunnen zijn) had laten draaien. Maar precies weet ik het niet.

Het kan wel andersom: ARM draaien op een x86...

Offline kridri

  • Lid
Re: Arm, x86 en Qemu
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/27, 15:44:16 »
Het kan meende ik wel. Ik dacht dat iemand op die manier al een x86 programma op een ARM apparaat (zou wel een Pi kunnen zijn) had laten draaien. Maar precies weet ik het niet.

Het kan wel andersom: ARM draaien op een x86...

Ik zou namelijk oude x86 software willen draaien op mijn toekomende qubieboard. En vroeg me af of dit mogelijk was door met behulp van een lichte Linux distro qemu draaiden te krijgen op de qubie.