Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aldi pc  (gelezen 5570 keer)

Offline patrick

  • Lid
aldi pc
« Gepost op: 2008/12/27, 18:32:00 »
Is deze pc iets voor ubuntu
# Authentieke Windows Vista® Home Premium SP1
# Fenomenale prestaties en puur entertainment -
AMD Phenom™ X3 8450 Triple-Core processor
# Enorm werkgeheugen - 3072 MB DDR2 SDRAM
# ATI Radeon™ HD3450 grafische kaart met 256 MB
geheugen en DirectX® 10 ondersteuning
# Gigantische 640 GB SATA harde schijf
# geïntegreerde kaartlezer
# Probleemloos upgraden
# ...en nog veel meer
http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_01/OFF17.SHTML
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

DarkEra

  • Gast
Re: aldi pc
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/27, 19:17:23 »
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen gezien bepaalde problemen met High Definition Audio (HDA) geluidskaarten.
Ik zou het laten zitten als ik jou was tenzij je ervan houdt urenlang of maanden lang problemen op te lossen kwa de geluidskaart.



Re: aldi pc
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/27, 19:23:07 »
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen gezien bepaalde problemen met High Definition Audio (HDA) geluidskaarten.
Ik zou het laten zitten als ik jou was tenzij je ervan houdt urenlang of maanden lang problemen op te lossen kwa de geluidskaart.
Ik heb er een, en hij werkt uitstekend. Ik raad aan om Ubuntu live uit te proberen in de winkel, als dat mag.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: aldi pc
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/27, 19:27:08 »
Prima pc, als je geen Ubuntu gaat draaien. Voor Ubuntu: medion heeft in het begin vaak problemen, lukt pas na de volgende release. ATI videokaart ??? gaat steeds beter, maar nog steeds niet mijn favoriet.

Ik vind trouwens de "fenomenale" prestaties en de "gigantische" harde schijf zwaar overdreven.

Re: aldi pc
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/27, 19:27:23 »
Dan kun je geen enkele nieuwe pc meer kopen, HDA is de de facto standaard inmiddels. Op zowel mijn werk PC als mijn notebook zitten HDA chipsets, beide ICH9, en die doen het prima.
Ik denk dat de Ati kaart eerder het struikelblok is, alhoewel hij het redelijk schijnt te doen: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=985046

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: aldi pc
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/27, 19:28:55 »
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen gezien bepaalde problemen met High Definition Audio (HDA) geluidskaarten.
Ik zou het laten zitten als ik jou was tenzij je ervan houdt urenlang of maanden lang problemen op te lossen kwa de geluidskaart.
Dat jij veel problemen hebt met jouw computer/geluidskaart betekent niet dat iedereen er zoveel problemen mee heeft. Er hebben al genoeg gebruikers met een HDA geluidschip aangegeven dat het bij hun prima werkt. En dat zonder problemen op te moeten lossen.




@patrick: bij de Aldi kan je toch vrij eenvoudig iets terugbrengen als het niet werkt? Probeer dan eerst in de winkel of thuis de live cd. Werkt alles, dan hou je hem. Werkt het niet, dan breng je hem terug.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: aldi pc
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/27, 19:29:20 »
Heb je exact dezelfde Cumulus007?

DarkEra

  • Gast
Re: aldi pc
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/27, 19:30:43 »
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen gezien bepaalde problemen met High Definition Audio (HDA) geluidskaarten.
Ik zou het laten zitten als ik jou was tenzij je ervan houdt urenlang of maanden lang problemen op te lossen kwa de geluidskaart.
Ik heb er een, en hij werkt uitstekend. Ik raad aan om Ubuntu live uit te proberen in de winkel, als dat mag.

In de Aldi supermarkt gaat dat moeilijk. Dus uitproberen daar zal niet lukken, ze mogen de pakketten niet zomaar openmaken.

Re: aldi pc
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/27, 19:32:37 »
Heb je exact dezelfde Cumulus007?
Geen idee, maar kMix zegt dat het een HDA Nvidia is.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: aldi pc
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/27, 19:41:30 »
kMix?

DarkEra

  • Gast
Re: aldi pc
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/27, 19:42:54 »
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen gezien bepaalde problemen met High Definition Audio (HDA) geluidskaarten.
Ik zou het laten zitten als ik jou was tenzij je ervan houdt urenlang of maanden lang problemen op te lossen kwa de geluidskaart.
Dat jij veel problemen hebt met jouw computer/geluidskaart betekent niet dat iedereen er zoveel problemen mee heeft. Er hebben al genoeg gebruikers met een HDA geluidschip aangegeven dat het bij hun prima werkt. En dat zonder problemen op te moeten lossen.


Het is al goed, voor mij zijn een aantal dingen duidelijk geworden. Het ga jullie goed.

Offline Tom

  • Lid
Re: aldi pc
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/27, 21:11:41 »
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen gezien bepaalde problemen met High Definition Audio (HDA) geluidskaarten.
Ik zou het laten zitten als ik jou was tenzij je ervan houdt urenlang of maanden lang problemen op te lossen kwa de geluidskaart.
Dat jij veel problemen hebt met jouw computer/geluidskaart betekent niet dat iedereen er zoveel problemen mee heeft. Er hebben al genoeg gebruikers met een HDA geluidschip aangegeven dat het bij hun prima werkt. En dat zonder problemen op te moeten lossen.


Het is al goed, voor mij zijn een aantal dingen duidelijk geworden. Het ga jullie goed.

U moet niet boos zijn.
Ik heb ook een HDA geluids chip en al vanaf feisty geen problemen mee gehad , gaat prima.
Vind het zeer spijtig dat hij bij U problemen geeft.
@Johan bedoelde dat zeker niet persoonlijk tegen U.
Groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: aldi pc
« Reactie #12 Gepost op: 2008/12/27, 21:20:58 »
Dit lijkt weer uit te lopen op een pittige discussie, zonde zonde...

Re: aldi pc
« Reactie #13 Gepost op: 2008/12/27, 21:22:37 »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: aldi pc
« Reactie #14 Gepost op: 2008/12/27, 21:27:15 »
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen gezien bepaalde problemen met High Definition Audio (HDA) geluidskaarten.
Ik zou het laten zitten als ik jou was tenzij je ervan houdt urenlang of maanden lang problemen op te lossen kwa de geluidskaart.
Dat jij veel problemen hebt met jouw computer/geluidskaart betekent niet dat iedereen er zoveel problemen mee heeft. Er hebben al genoeg gebruikers met een HDA geluidschip aangegeven dat het bij hun prima werkt. En dat zonder problemen op te moeten lossen.


Het is al goed, voor mij zijn een aantal dingen duidelijk geworden. Het ga jullie goed.

Mijn reactie was niet boos bedoeld hoor, ik probeerde alleen duidelijk te maken dat de ervaring die jij hebt met een rotte HDA chip niet voor iedereen geldt.
Ik snap je frustraties wel, maar zomaar iedere HDA chip afwijzen is onnodig en niet handig, want dan blijven er niet veel opties meer over.

Offline siegi

  • Lid
Re: aldi pc
« Reactie #15 Gepost op: 2008/12/27, 21:29:12 »
In de Aldi supermarkt gaat dat moeilijk. Dus uitproberen daar zal niet lukken, ze mogen de pakketten niet zomaar openmaken.
En toch kan je het zonder problemen 1 maand testen en alsnog terugbrengen.
Citaat van: aldi website
Alle ALDI Actueel-artikelen kunt u teruggeven in alle ALDI-markten tot 1 maand na aankoop, zonder opgave van reden en tegen voorlegging van de kassabon. De aankoopprijs wordt u terugbetaald.
En dat zowel in België als in Nederland.
http://aldi-bn.aldi.be/GARANTIE_BN/index.shtml
http://www.aldi.nl/GARANTIE_NL/index.shtml
Zoals johan zegt gewoon proberen. En als je niet 100 percent tevreden bent gewoon terugdoen. :)

Re: aldi pc
« Reactie #16 Gepost op: 2008/12/27, 22:04:16 »
Als je'm dan terugdoet en je vergeet er je dual-boot af te halen...
LOL  :lol:  voor degene die 'm daarna in handen krijgt.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline patrick

  • Lid
Re: aldi pc
« Reactie #17 Gepost op: 2008/12/28, 20:11:39 »
Alvast bedankt voor de reacties.
Zal hem misschien kopen en dan eerst testen met ubuntu.

groetjes,
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline siegi

  • Lid
Re: aldi pc
« Reactie #18 Gepost op: 2008/12/28, 20:14:18 »
Als je'm dan terugdoet en je vergeet er je dual-boot af te halen...
LOL  :lol:  voor degene die 'm daarna in handen krijgt.
Met live cd kan hij natuurlijk ook al veel testen.

sietze

  • Gast
Re: aldi pc
« Reactie #19 Gepost op: 2008/12/31, 14:36:04 »
over dat terugbrengen van artikelen zou ik toch de kleine lettertjes even lezen bij Aldi, want volgens mij geldt dat niet voor computers en aanverwante artikelen

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: aldi pc
« Reactie #20 Gepost op: 2008/12/31, 20:20:10 »
over dat terugbrengen van artikelen zou ik toch de kleine lettertjes even lezen bij Aldi, want volgens mij geldt dat niet voor computers en aanverwante artikelen

Mee eens, en waarom zou je een triple core gebruiken voor Ubuntu? Meer dan je nodig hebt en die Phenoms zuipen nogal. Ik geloof dat ze een TDP van 89 Watt hebben.

Offline patrick

  • Lid
Re: aldi pc
« Reactie #21 Gepost op: 2009/01/01, 19:38:04 »
Denk dat ik toch maar een beetje ga wachten tot er nog eens een pc komt met een intel processor

Ik wens jullie allemaal een voorspoedig 2009 en nog veel UBUNTU plezier.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: aldi pc
« Reactie #22 Gepost op: 2009/01/01, 19:59:36 »
Denk dat ik toch maar een beetje ga wachten tot er nog eens een pc komt met een intel processor

Ik wens jullie allemaal een voorspoedig 2009 en nog veel UBUNTU plezier.


ook prettig nieuwjaar, patrick. :)
Ik draai Ubuntu hier (naast Windows) op een Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.0 GHz en dat is al véél meer dan Ubuntu nodig heeft. Volgens Conky klokt deze netjes terug naar 1.9 GHz in zeker 80-90% van de tijd dat Ubi draait, en in windows XP is hij in staat om nóg lager te gaan (kan liggen aan de Asus EPU chip en bijbehorende software). Mijn laptop (met een Turion X2) heeft een slechtere accuduur in Ubi dan in Vista, dus blijkbaar is de (standaard) Power management software in Ubuntu niet zo super.
Dat maakt Intel (zowieso al zuiniger dan de "betere" AMD's) dus de beter keuze.

Update: de enige AMD cpu die echt als extreem zuinig geldt, is de Athlon 2660e, met een TDP van 15 watt. Verder is het Intel dat de klok slaat.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/01, 20:14:45 door Peter »