Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: W7 vs ubuntu (libre office)  (gelezen 730 keer)

Offline sjarel

  • Lid
W7 vs ubuntu (libre office)
« Gepost op: 2012/01/05, 23:44:52 »
Ik ben informatica aan het volgen.W7 is dat.Ik vraag mij af of die libre office enz ongeveer dezelfde zijn als die van W7.Het kleine driehoekje van W7 zie ik hier ook bij 11.10 Oneirc.Het heeft wel geen functie hier(vol,hol).De meesten hebben een dual boot van windows & ubuntu..Voorlopig moet ik mijn plan trekken met mijn Pentium 4 en ubuntu erop.Draait goed zo en veel beter als die XP windows(geen orginele denk ik).
Als beginneling doe ik maar verder.Er is alleen een beetje angst voor grote verschillen tussen Ubuntu en W7.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline emiel1976

  • Lid
Re: W7 vs ubuntu (libre office)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/06, 00:23:59 »
Je bedoelt of dat Libre office gelijk is aan MS office?
Je kunt bestanden uitwisselen maar macro's in excel en de layout kan wel eens wat afwijken onderling.
Maar heb je standaard teksten en dergelijk, dan geeft dat geen problemen.

Dual boot is een goede optie om mee te beginnen.
Je moet wel kijken naar wat je wilt want je kunt uit verschillende desktop omgevingen kiezen door te kiezen uit de verschillende Ubuntu versies. Unity is een grote verandering tegenover Windows 7 waarbij Kubuntu met KDE meer op Windows 7 lijkt kwa indeling net als Lubuntu.
Xubuntu is makkelijk aan te passen en kun je ook een beetje op Windows 7 laten lijken.
Persoonlijk vind ik de indeling van Xubuntu wat fijner en ik was er ook heel snel aan gewend dat het menu links boven in de hoek zit en dat heb ik zo gelaten. Maar als je het liever links onder hebt dan kan dat met een paar simpele klikken aangepast worden.

Maar bang hoef je niet te zijn, je moet alleen kijken wat je met je pc doet en dan kijken voor de alternatieven in Linux en dat is meestal niet moeilijk.
Firefox of Chrome bijvoorbeeld voor internet explorer en dergelijke.

Ik draai op mijn P4 Xubuntu maar Ubuntu draait er ook gewoon goed op.

Offline sjarel

  • Lid
Re: W7 vs ubuntu (libre office)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/06, 22:56:20 »
Dan zal ik eens een andere (k;l of x)ubuntu versie proberen.De laptop blijft soms hangen bij surfen.Dat had ik bij de vorige versies niet.Bij een gedwongen afsluiting en een opstart blijft dat weg.
Ik zie ook dat ctrl+A,ctrl+s en shift ctrl I hier ook werken.De rest wacht ik dan maar af
Xubuntu 12.04 Lts