Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ZeroGS GL_EXT_framebufer_object  (gelezen 980 keer)

ZeroGS GL_EXT_framebufer_object
« Gepost op: 2008/12/25, 20:11:31 »
Hallo,

Ik zit met het probleem met ZerogGS. Deze werkt niet.
ZeroGS wordt bij mij gebruikt door pcsx2, om playstation 2 spellen (in mijn geval legaal gekochte spellen) te spelen. Dit omdat ik op het moment nog geen tv heb.

De logfile geeft van zeroGS me hetvolgende:
ZeroGS: creating
ZeroGS: Got Doublebuffered Visual!
ZeroGS: glX-Version 1.2
ZeroGS: Depth 24
ZeroGS: you have Direct Rendering!
Supported OpenGL Extensions:
GL_ARB_depth_texture GL_ARB_fragment_program GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_point_parameters GL_ARB_shadow GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_logic_op GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_cull_vertex GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_point_parameters GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_3DFX_texture_compression_FXT1 GL_APPLE_client_storage GL_APPLE_packed_pixels GL_ATI_blend_equation_separate GL_ATI_separate_stencil GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_INGR_blend_func_separate GL_MESA_pack_invert GL_MESA_ycbcr_texture GL_MESA_window_pos GL_NV_blend_square GL_NV_light_max_exponent GL_NV_point_sprite GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texgen_reflection GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_OES_read_format GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SUN_multi_draw_arrays
ZeroGS: *********
ZeroGS: ERROR: Need GL_EXT_framebufer_object for multiple render targets
ZeroGS: *********
ZeroGS: *********
ZeroGS: OGL WARNING: multiple render targets not supported, some effects might look bad
ZeroGS: *********

Bij de output van glxinfo zie ik geen GL_EXT_framebufer_object. Ook geen GL_EXT_framebuffer_object.
Videokaart: VGA compatible controller (Mobile 945GM/GMS, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller)

Is deze GL_EXT makkelijk te fixen, of wordt het niet ondersteund op mijn videokaart? Op google vind ik niet veel over deze fout. Op een italiaanse ubuntu forum vond ik dat het misschien lag aan een verouderde plugin van pcsx2. Maar ik kan geen nieuwe plugin vinden.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: ZeroGS GL_EXT_framebufer_object
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/25, 20:27:38 »
Indien "glxinfo|grep GL_EXT_framebuffer_object" geen output geeft dan bezit je grafische kaart waarschijnlijk deze OpenGL extensie niet, en dat is goed mogelijk, want een onboard integrated Intel GPU is meestal niet zo geavanceerd.

Maar: ik vind het vreemd dat hij eerst een error geeft en daarna een warning die duidelijk te maken heeft met het niet ondersteunen van GL_EXT_framebuffer_object...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Re: ZeroGS GL_EXT_framebufer_object
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/25, 21:49:15 »
Maar: ik vind het vreemd dat hij eerst een error geeft en daarna een warning die duidelijk te maken heeft met het niet ondersteunen van GL_EXT_framebuffer_object...
Vind ik dus ook raar. Oke, ik zal het op mijn pc even uitproberen. Alleen ubuntu op mijn pc heeft weer een goede onderhoudsbeurt nodig.