Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ernstig opstart/inlog probleem Ubuntu 12.04  (gelezen 374 keer)

Offline corh66

  • Lid
ernstig opstart/inlog probleem Ubuntu 12.04
« Gepost op: 2013/11/28, 16:30:31 »
Hallo Allemaal,

Wie kan mij helpen met mijn opstart/inlog probleem op mijn laptop. Ik draai al jaren Ubuntu naar tevredenheid, zo goed zelfs dat ik nooit problemen heb gehad. Maar nu krijg ik iedere keer de melding dat het .ICEauthority niet kan starten. Heb al wat gegoogled maar dan krijg je moeilijke terminal opdrachten, en die werken ook niet bv. om de file te verwijderen maar ik heb daar geen toestemming voor, dus werkt ook niet. Ik vind het heel vervelend om het weer opnieuw te installeren ben ik weer 2 dagen bezig.

Bij voorbaat dank CorH.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ernstig opstart/inlog probleem Ubuntu 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/28, 16:47:59 »
Probeer dit eens:
http://askubuntu.com/questions/356284/cannot-login-after-update-ubuntu-12-04-iceauthority-error-message
(eerste antwoord)

Oorzaak (zoals ook al staat in dat antwoord): je hebt waarschijnlijk de verkeerde grafische toepassing gestart met sudo (i.p.v. gksudo).

Offline corh66

  • Lid
Re: ernstig opstart/inlog probleem Ubuntu 12.04
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/28, 18:00:26 »
Hallo Pjotr,

Bedankt voor je snelle reactie, deze had ik ook al gevonden. Maar bij de 1e terminal opdracht gaat het al mis nl 1s: opdracht niet gevonden. 2e en bij veranderen van eigenaar is het bestand alleen lezen, dus kan niets veranderen.

Corh

Offline corh66

  • Lid
Re: ernstig opstart/inlog probleem Ubuntu 12.04
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/29, 14:14:35 »
AUB kan niemand mij helpen.
Hoe kan ik anders Ubuntu 12.04 opnieuw installeren zonder dat mijn mappen verloren gaan, zoals afbeeldingen en video's en documenten.

Corh