Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub is de weg kwijt  (gelezen 570 keer)

Vinc

  • Gast
Grub is de weg kwijt
« Gepost op: 2007/10/19, 14:07:28 »
Hai
Ginsteren, 18-10-07, de final van Gutsy gedownload en vandaag de LiveCD gebruikt voor installatie. Gaat allemaal goed op een klein foutje helemaal aan het eind, waarin ie meldt dat ie een bepaalde map mist. Vervolgens lukt de installatie toch. Maar als ik nu de pc start, krijg ik een menu waarin m'n oude Feisty staat, en onderaan de verwijzing naar Win XP, maar nergens een verwijzing naar Gutsy...
Het gekke is dat ik voor Feisty al de menu.lst had aangepast, zodanig dat WinXP bovenaan stond en automatisch na 20sec startte, met daaronder ook al een verwijzing naar Gutsy Beta.
Die menu.lst van Feisty is bij de installatie van Gutsy Final dus vervangen, wat logisch lijkt, maar dan door een menu.lst zoals Feisty die ooit een half jaar geleden bij zijn installatie heeft aangemaakt...
Ra ra, wat bezielt Grub? Volgens mij is dit een echte bug.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grub is de weg kwijt
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/19, 14:11:37 »
Ja, de installatie is niet geheel voltooid blijkbaar. De installeerder (ubiquity) werkte bij mij ook niet goed op de klaptop (wel op de bureauPC). Irritant probleem, ik heb de bug al gerapporteerd (ondersteun hem eens?).

Oplossing: installeer helemaal overnieuw via de Alternate CD:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16029

Bugrapport:
https://bugs.launchpad.net/bugs/152737

Hoe meer mensen het probleem melden, hoe eerder er wat aan wordt gedaan!  :-)

Groet, Pjotr.

Vinc

  • Gast
Grub is de weg kwijt
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/19, 14:49:48 »
Hai Pjotr,
weet je zeker dat mijn fout iets met ubiquity te maken heeft? ik ken ubiquity eerlijk gezegd niet.
Zo ja, dan zal ik mijn fout aan jouw report toevoegen...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grub is de weg kwijt
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/19, 15:06:39 »
De naam van het installeerprogrammaatje op de LiveCD, is ubiquity.   :-)