Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De Grub Eror boodschappen  (gelezen 738 keer)

Offline sveens

  • Lid
De Grub Eror boodschappen
« Gepost op: 2008/05/13, 09:03:57 »
Dit topic is geen oplossing maar een mededeling.

Mijn pc configuratie was een S-ata HD van 160 GB. Met opstarten van Ubuntu kreeg ik steeds de vervelende erro boodschappen, nummer 15 18 , 17. Ik heb dit forum en alle andere geralateerde forums bezocht en zag diverse "oplossingen". Deze heb ik allemaal uitgeprobeerd maar tot nu toe geen oplossing. De "oplossingen" zijn er wel maar die helpen mij niet verder. Ik heb dus alle mogelijke scenarios uitgeprobeerd. Dualboot of niet, de errors blijven komen. Ook met de laatste Bios versie.


Mijn oplossing:

Ik heb een IDE HD van 10 GB  bijgevoegd. Linux opnieuw geinstalleerd en de schijfindeling handmatig uitgevoerd. Op de IDE 10 GB heb ik de "/" en de Swap geinstalleerd. Op de S-ata de /Home. Allles werkt perfect. Geen errors meer.

Mijn uiteindelijke oplossing:

Mijn "oude" 160 GB IDE HD geinstalleerd (de 10 GB en de S-ata er uitgegooid) en de Ubuntu installatie met "benut gehele HD met begeleiding" uitgevoerd. Geen problemen meer.

Wil je geen ergenis en komt bovenstaande scenario je bekend voor kies dan voor wat drastische maatregelen want die errors blijven moeilijk.

Verder is Ubuntu geweldig (de pauze en slaapstand opties niet meegereknd dus).

gr,

Stef