Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alle apache2 servers crashen willekeurig tegelijkertijd  (gelezen 651 keer)

Alle apache2 servers crashen willekeurig tegelijkertijd
« Gepost op: 2014/01/31, 02:28:05 »
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb 3 apache servers draaien (en 1 varnish cache server om te load balancen) die willekeurig tegelijkertijd uitvallen. Als ik in de log van apache kijk zie ik niks vreemds staan, tevens heb ik nog nooit eerder van dit probleem gehoord! Als ik op het internet zoek vindt ik wel artikelen over problemen met apache dat het willekeurig uitvalt, maar dit is maar van toepassing op een server. Tevens heb ik die artikelen wel doorgenomen, maar die zijn niet van toepassing op mij.

Gezien ik niet goed kan achterhalen wat hier het probleem van is, kan ik uiteraard ook geen duidelijke vraag stellen. Ik ben opzoek naar mensen die dit probleem eerder hebben meegemaakt of e.v.t. met mij zouden kunnen brainstormen wat het probleem e.v.t. zou kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
Mark Janssen

(PS)
Mochten jullie meer informatie van mij willen ontvangen hoor ik dit graag!

Offline joop905

  • Lid
Re: Alle apache2 servers crashen willekeurig tegelijkertijd
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/02, 12:14:48 »
Lijkt wel een hardware probleem
de voeding of Mb

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Alle apache2 servers crashen willekeurig tegelijkertijd
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/02, 12:26:09 »
Draaien de 3 servers op één computer (virtueel), of op 3 aparte PC's ?
In het eerste geval sluit ik mij aan bij Joop, in het 2e geval kan de cache-server misschien iets verzieken?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Alle apache2 servers crashen willekeurig tegelijkertijd
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/02, 18:39:07 »
Wat bedoel je precies met uitvallen? Crashen de Apache processen of zijn ze niet meer bereikbaar? Of gebeurt er nog weer wat anders?
Welke meldingen zie je in de logfiles van Varnish, van Apache en in de syslogs van de verschillende servers?

Re: Alle apache2 servers crashen willekeurig tegelijkertijd
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/03, 20:12:41 »
Hallo,

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

De servers draaien allen individueel, dus niet virtueel. Ik heb in de error logs gekeken van alle servers en dat is het vreemde, er staan geen vreemde zaken in. De Varnish server crasht niet, ik kom erachter dat de apache servers plat liggen als ik controleer of mijn websites nog draaien. Wat ik dan te zien krijg is het GURU etc scherm van Varnish dat de apache servers niet meer te bereiken zijn. Vaak is het dan gewoon de apache servers weer opnieuw starten in linux en dan draait het weer. Het vreemde is ook dat het willekeurig gebeurt, en niet op een vaste dag of na een bepaalde periode, wat wellicht had kunnen aangeven dat op alle servers misschien een proces draait dat een conflict zou kunnen veroorzaken?

Ik zal nog eenmaal alle logs doorspitten en tailen om te kijken of ik een indicatie kan vinden, en dan zal ik dat hier plaatsen. Echter ben ik zo slim geweest om niet op te schrijven wanneer de laatste crash was dat het bijna onmogelijk is om dat terug te vinden.

Binnenkort plaats ik meer info.

Nogmaals bedankt!

Met vriendelijke groet,
Mark Janssen




Re: Alle apache2 servers crashen willekeurig tegelijkertijd
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/19, 23:14:11 »
Is er ook niet een ander proces waar al die servers mee verbinden? Denk aan een php-script wat met een database verbindt, en bij een bepaalde situatie in de database apache verstoort?