Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution eruit slopen  (gelezen 2502 keer)

Offline woteb

  • Lid
Evolution eruit slopen
« Gepost op: 2007/03/10, 21:38:54 »
Sinds ik een tijdje met Xubuntu en Ubuntu (de XFCE en de Gnome Ubuntu's) draai heb ik behoorlijke hinder van Evolution als ik bij de sessie kies tussen de twee versies. Wanneer ik Xubuntu draai en na een herstart (na de computer te hebben uit gezet en de volgende dag aan zet), dan is er niets aan de hand. Wanneer ik dan bij het inloggen van sessie verander, dan gaan Gnome allemaal venstertjes opstarten (allemaal nautilus vensters) en een kale desktop. Opnieuw inloggen en voor Gnome kiezen loste dit op.
Omgekeerd, wanneer ik voor Xubuntu (na een Gnome sessie) opstart, dan krijg ik allemaal Bugzilla meldingen.... die wijzen op Evolution.

Daar ik Evolution nooit draai heb ik die er dan rigoreus afgegooid via Synaptic en gekozen voor een totale verwijdering. Alle Evolution zaken er op die manier uitgesloopt (na even te hebben gezocht op Evolution).

En voilá, geen hinderlijke zaken meer na het switchen en een veel sneller systeempje, vooral Xubuntu draait nu veel vlotter dan voorheen en Gnome is ook sneller geworden.
Voor degenen die net als ik geen Evolution draaien wellicht iets om uit te proberen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Evolution eruit slopen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/10, 21:44:03 »
Klinkt goed, wil ik ook wel eens proberen. Maar bij een volledige verwijdering geeft Synaptic aan, dat hij onder andere ook wil verwijderen: nautilus-sendto en (erger nog) ubuntu-desktop.

Gaat dat wel goed zo?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Evolution eruit slopen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/10, 21:54:44 »
ik zou van de ervaring van woteb dan ook geen generale aanbeveling willen maken.

Offline woteb

  • Lid
Evolution eruit slopen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/10, 21:59:23 »
Citaat van: pjotr123
Klinkt goed, wil ik ook wel eens proberen. Maar bij een volledige verwijdering geeft Synaptic aan, dat hij onder andere ook wil verwijderen: nautilus-sendto en (erger nog) ubuntu-desktop.

Gaat dat wel goed zo?
Geen probleem. Van dat laatste kun je inderdaad schrikken. Ik heb een partimagebestand om een en ander terug te zetten, maar heb geen enkel probleem kunnen ontdekken. En nautilus-sendto zorgt ervoor dat bestanden via Evolution worden gemaild, maar als je Evolution hiervoor niet gebruikt (Thunderbird) is dit ook nutteloos.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Dave

  • Lid
Evolution eruit slopen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/10, 23:37:12 »
bij het automatisch meestarten in gnome staat ook: evolution-alarm-notify

Wat het voor moet stellen geen idee maar kan dat te maken hebben met het voorgaande?

Offline Dave

  • Lid
Evolution eruit slopen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/10, 23:39:19 »
of wacht, zal wel met de kalenderfunctie onder de klok te maken hebben en misschien dat daar een waarschuwingsding in zit maar weet ik niet zeker want gebruik het niet.
Dus dan deinstalleer je inderdaad wat meer dan enkel een emailprogje.

Offline woteb

  • Lid
Evolution eruit slopen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/10, 23:49:45 »
En daarom, als je die zaken niet gebruikt, kun je het er net zo goed uitslopen.
Voor Evolution zijn genoeg andere alternatieven uit de Mozilla hoek die mij veel beter bevallen. Zie het maar met Outlook. Dat is ook zo'n overhyped programma met toeters en bellen. Als je alleen de mail gebruikt hoef je Outlook ook niet te installeren. En zo zit het met Evolution denk ik ook. Dat het hele systeem ineens veel sneller draait en ik niets belangrijks mis geeft denk ik wel aan dat Evolution een soort handrem is wat het systeem nodeloos vertraagt als je die dingen toch niet gebruikt.
Bij Gnome is het al goed te merken, en bij XFCE (ik draai dus (X)Ubuntu, zowel de Gnome als de XFCE versie) is het verschil enorm.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Azalin

  • Gast
Evolution eruit slopen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/11, 10:27:57 »
ubuntu-desktop is trouwens (wellicht heeft woteb dit al gezegd) alleen maar een dummy pakket. In de synpatic manager staat bij dit pakket ook dat het na installatie van de afhankelijke pakketten gemakkelijk zonder problemen verwijderd kan worden. Of dit met update en upgrade problemen geeft weet ik niet en om nu Evolution er helemaal uit slopen echt handig is weet ik niet, maar die ubuntu-desktop is dus slechts een dummy package.

Offline Dave

  • Lid
Evolution eruit slopen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/12, 12:30:51 »
je zou om te beginnen het uit kunnen schakelen waarschijnlijk.

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Evolution eruit slopen
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/30, 10:33:47 »
Al wel een oud draadje, maar mijn vraag heeft hier toch mee te maken.

Is er iemand die Evo er uit heeft gehaald?

Ik krijg sinds een paar dagen soms de melding dat de pc niet kan worden afgesloten omdat Evolution Alarm Notify nog actief is, dit moet dan geforceerd worden afgesloten.

Nu heb ik hem er bij opstarttoepassingen al helemaal uitgegooid, maar toch staat hij weer tussen de actieve processen, samen met nog 2 processen.
En ik gebruik Evolution niet eens.

Iemand een ideetje hoe ik dit weg krijg?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Ramana

  • Lid
Re: Evolution eruit slopen
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/30, 11:12:35 »
Nieuw draadje maken?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Evolution eruit slopen
« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/30, 11:18:56 »
Evolution is nogal in de Ubuntu desktop geïntegreerd. Eruit halen zal perfect mogelijk zijn, maar ook implicaties hebben op andere aspecten van de ubuntu desktop, die je dan ook zal moeten aanpassen. m.a.w., je begeeft je op een pad voor gevorderden, waar op zich natuurlijk niets mis mee is.

Misschien werk je dan beter andersom, zoals in dit oude draadje aangegeven: met een "blokkendoos" installatie. Dan sloop je niet weg, maar bepaal je zelf wat erin gaat.


Offline Ploffie

  • Lid
Re: Evolution eruit slopen
« Reactie #12 Gepost op: 2010/01/30, 11:22:10 »
Nou ja, hij hoeft er ook niet perse uit, als die melding maar uitblijft zodra ik de laptop uit wil zetten.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Tom

  • Lid
Re: Evolution eruit slopen
« Reactie #13 Gepost op: 2010/01/30, 12:55:34 »
Verwijderde programma´s Art 1.
Daar staat ook in wat je van Evolution eruit slopen kan zonder je systeem te mollen.

http://sites.google.com/site/hardy804lts/Home < Karmic.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Evolution eruit slopen
« Reactie #14 Gepost op: 2010/01/30, 16:09:56 »
En die andere items die betrekking hebben op evolution moet ik laten staan?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Tom

  • Lid
Re: Evolution eruit slopen
« Reactie #15 Gepost op: 2010/01/30, 16:16:25 »
libgroupwise1.2-13 kan ook weg.
De rest zou ik laten staan ,of je moest houden van een nieuwe installatie. XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Evolution eruit slopen
« Reactie #16 Gepost op: 2010/01/30, 16:38:48 »
Ja, ik zie het...
Ik heb alles wat maar naar Evolution rook weggemikt en nu heb ik na een herstart een kde scherm en alles is weg. :rolleyes:
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖