Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik van mij Sony Camera DV films importeren?  (gelezen 7870 keer)

Offline RsoFt89

  • Lid
Hoe kan ik van mij Sony Camera DV films importeren?
« Gepost op: 2010/10/25, 12:59:53 »
Wat moet ik doen of welk programma heb ik nodig om DV films van mijn Sony Camera te importeren. Ik heb een Sony Handycam Camera.

Pieter2

  • Gast
Re: Hoe kan ik van mij Sony Camera DV films importeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/25, 13:40:43 »
Dat kan met kino ( grafisch) of met dvgrab ( command line ).

Ik weet niet of er nog andere programma's zijn die met firewire overweg kunnen.

Offline _Walter_

  • Lid
Re: Hoe kan ik van mij Sony Camera DV films importeren?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/08, 22:28:07 »
Wat moet ik doen of welk programma heb ik nodig om DV films van mijn Sony Camera te importeren. Ik heb een Sony Handycam Camera.

Hoi,

Jammer dat er nog zo weinig reacties zijn. Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb geen firewire. Wel USB2. Ik kan hem aansluiten en via lsusb zie hij een sony handycam DCR-30 . (het is een DCR-HC23E) Ik krijg het niet aan de praat.

Ik heb het internet afgestruind en kan echt niet vinden hoe een camera via usb aan de praat te krijgen. Wel via firewire, maar dat heb ik dus niet.

Jammer. Is het zo lastig via usb2?

Groet,
Walter

Ps. Ik hoop dat er mensen reageren, want ik zit nu met windows moviemaker op een computer van m'n dochter de films op een computer te zetten, die ik daarna via het netwerk naar mijn ubuntu pc's moet kopieren.




Offline koos4401

  • Lid
Re: Hoe kan ik van mij Sony Camera DV films importeren?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/09, 10:34:13 »
@_Walter_:
Weet je zeker, dat wil zeggen: staat in de handleiding dat je de video via de USB-uitgang kan exporteren naar (dus importeren in) je computer?
Vaak is het zo dat de aanwezige FireWire (iLink) de video-overdracht verzorgt en de USB de foto-overdracht (ik dacht overigens dat met jouw model geen foto's gemaakt kunnen worden?)
Handleiding is hier: http://www.sony.be/lang/nl/product/sdh-minidv/dcr-hc23e/tab/overview#pageType=manual te downloaden
« Laatst bewerkt op: 2010/11/09, 10:42:45 door koos4401 »
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Pieter2

  • Gast
Re: Hoe kan ik van mij Sony Camera DV films importeren?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/09, 12:23:30 »
Wel via firewire, maar dat heb ik dus niet.
Gewoon een FireWire kaartje voor je computer kopen, heb je al voor +/- €15

Offline _Walter_

  • Lid
Re: Hoe kan ik van mij Sony Camera DV films importeren?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/14, 23:05:50 »
 =D

Ik heb gisteren naar aanleiding van deze thread een firewirekaartje gekocht met kabel. Dit was nog goedkoper dan 15EUR zelfs!

Het werkt inderdaad goed met kino. Je bedient zelfs heel de camera met de PC, wat erg handig is. Het is alleen jammer dat ik tijdens het opnemen geen geluid heb, maar het geluid wordt wel goed opgenomen.

Ik neem aan dat wanneer je Kino gebruikt, het capturen ook wel lukt.

Oh ja. Ik had wat problemen met rechten enzo; ook als root. Ik had de camera aangesloten terwijl de computer draaide. Ik zat wat te rommelen met modprobe raw1394 enzo, maar makkelijker was voor mij opstarten met de camera aangesloten. Het werkte dan wel prima ook als gewone gebruiker.

Voor degene die is begonnen met deze thread, is het jou gelukt om films op te nemen met je camera?


Groet,
Walter
« Laatst bewerkt op: 2010/11/14, 23:09:21 door _Walter_ »

Offline _Walter_

  • Lid
Re: Hoe kan ik van mij Sony Camera DV films importeren?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/14, 23:12:29 »
@_Walter_:
Weet je zeker, dat wil zeggen: staat in de handleiding dat je de video via de USB-uitgang kan exporteren naar (dus importeren in) je computer?
Vaak is het zo dat de aanwezige FireWire (iLink) de video-overdracht verzorgt en de USB de foto-overdracht (ik dacht overigens dat met jouw model geen foto's gemaakt kunnen worden?)
Handleiding is hier: http://www.sony.be/lang/nl/product/sdh-minidv/dcr-hc23e/tab/overview#pageType=manual te downloaden

Beste Koos,

Dit kan inderdaad met deze camera. Ik ben de handleiding door gaan lezen en als ik het goed heb begrepen is de resolutie via USB is lager dan dan via Firewire.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/14, 23:16:00 door _Walter_ »