Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bleuthoot  (gelezen 971 keer)

mrfawlty

  • Gast
bleuthoot
« Gepost op: 2007/05/09, 20:32:16 »
heb sinds een aantal dagen ubuntu op mijn laptop staan, ierop zit ook bleuthoot, hoe kan ik deze activeren onder ubuntu.

Alvast bedankt

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
bleuthoot
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/09, 20:40:53 »
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline SiemonG

  • Lid
bleuthoot
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/09, 20:51:12 »
Het ligt er een beetje aan wat je allemaal met je bluetooth wil doen.
Zoek bij synaptic package manager eens op 'bluetooth' (System>Administration>Synaptic Package Manager)dan kom je een boel dingen tegen bijv.
- gnome-bluetooth
- bluetooth (is een meta package met alle bluez dingen)

Als je bijvoorbeeld bestanden naar een bluetooth apparaat wil sturen:
- nautilus-sendto
Als je wil synchroniseren met je telefoon:
- multisync

Zoek ook eens met de zoekfunctie van het forum of van de wiki op bluetooth of bluez staat een boel interesants tussen.
The Ubuntu Counter Project - user number # 21754

Offline dennus

  • Lid
bleuthoot
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/06, 19:43:19 »
In de documentatie staat dat je bestanden moet delen met BLUETOOTH, middels de volgende opdracht;

---
Na installatie moet dan "Bestanden delen met Bluetooth" aangezet worden (Toepasssingen > Hulpmiddelen > Bestanden delen met Bluetooth)
---

Ik heb dan wel de Engelstalige versie, maar in Applications, System Tools staat deze optie niet.  Ik heb overigens wel de GNOME-BLUETOOTH en de BLUEZ geinstalleerd staan.

Azalin

  • Gast
bleuthoot
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/06, 19:52:18 »
Uhm, System tools = Systeemgereedschap. Waar jij moet zoeken is een paar menutjes hoger, net onder Grafisch geloof ik.

Offline dennus

  • Lid
bleuthoot
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/06, 20:13:24 »
Daar zat alleen een dingetje waarmee je een icoontje link krijgt.  Ik ben gegaan naar SYSTEM -> PREFERENCES -> BLUETOOTH PREFERENCES. Daar heb ik gekozen voor ICON ALTIJD IN DE BALK. En nu draait hij als de brandweer. Toch bedankt voor het meedenken!