Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome 3 probleem met Catalyst 11.10 en Ubuntu 11.10  (gelezen 1418 keer)

Gnome 3 probleem met Catalyst 11.10 en Ubuntu 11.10
« Gepost op: 2011/12/12, 12:30:21 »
Ik zal beginnen met mijn belangrijkste systeeminformatie :)
Ik gebruik:
*Ubuntu 11.10 64bit
*Catalyst 11.10 op een ATI Radeon HD 5830 
*Gnome shell

Alles werkt perfect op 2 problemen na :s Soms verdwijnt mijn 'top bar' van gnome shell een paar seconden, dan maakt mijn pc een geluid alsof hij even crasht, en dan verschijnt de topbar weer. Het 2de probleem is dat de tekst die verschijnt als je met je muis op het kruisje van de close button van een venster gaat staan er niet goed uitziet. Er komt dan 'lose Window C' Het moet waarschijnlijk 'Close Window' zijn. Ik gebruik niet de laatste kernel van Ubuntu 11.10 omdat ik dan meer problemen heb. De top bar crasht dan vaker en de pc blijft hangen als ik hem wil afsluiten..

Enig idee hoe ik deze 2 problemen kan verhelpen? Want verder ben ik een grote fan van gnome 3 :)

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Gnome 3 probleem met Catalyst 11.10 en Ubuntu 11.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/12, 12:43:16 »
Gnome Shell werkt nog niet altijd goed samen met sommige GPU's van AMD/ATI. Je kan proberen een nieuwere driver te installeren (in elk geval 11.11 is al wel verschenen) om te zien of het probleem inmiddels is opgelost. Je zou het ook zonder de AMD-drivers kunnen proberen, maar de open-source-drivers hebben weer hun eigen nadelen. Als dat niet werkt zou je ook voorlopig in Unity kunnen werken, daar werken de drivers van AMD/ATI wat beter dan in Gnome Shell.

Re: Gnome 3 probleem met Catalyst 11.10 en Ubuntu 11.10
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/12, 13:45:59 »
hey Thomas!

Ik zal de iets nieuwere driver eens proberen. De open-source-drivers geven spijtig genoeg op mijn systeem geen 3D. Ik kan idd gewoon voor Unity kiezen in mijn login screen, maar ik vind dat Unity niet echt efficiƫnt werkt en ook minder mooi is. Ik laat je weten hoe het afloopt met de nieuwere driver ;)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Gnome 3 probleem met Catalyst 11.10 en Ubuntu 11.10
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/12, 20:57:51 »
Citaat
Want verder ben ik een grote fan van gnome 3
Het is maar een idee:
Je zou ook Linux Mint 12 kunnen proberen, een Ubuntu derivaat met een goede hardware-ondersteuning (mijn ervaring)

Re: Gnome 3 probleem met Catalyst 11.10 en Ubuntu 11.10
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/13, 10:12:07 »
omdat ik de nieuwere driver wou installeren moest ik eerst de oude verwijderen met: sudo apt-get remove --purge fglrx fglrx_* fglrx-amdcccle* fglrx-dev* en ik dacht dat je hierna eerst moest herstarten, maar blijkbaar niet want ik kon ubuntu op geen enkele manier meer opstarten..

dus heb ik linux mint 12 eens geprobeert met de nieuwste 11.11 driver en daarmee heb ik dus exact dezelfde problemen als in ubuntu met als extra probleem dat als ik nautilus als root open en dan afsluit hij ook even crasht(top bar die verdwijnt en computer die schok geeft).

Offline RikRik

  • Lid
Re: Gnome 3 probleem met Catalyst 11.10 en Ubuntu 11.10
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/13, 10:37:40 »
Jammer, het is niet gelukt  :| Is dan de enige oplossing Ubuntu met Unity of een nieuwe grafische kaart? Ik heb zelf een goedkope Nvidea kaartje en nooit problemen gehad.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Gnome 3 probleem met Catalyst 11.10 en Ubuntu 11.10
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/13, 16:33:39 »
Nog een idee:
ik vind Cairo-dock helemaal geweldig.. functioneel, uiterlijk enz        Unity  vind je niet geweldig, misschien is dit een optie:

http://www.upubuntu.com/2011/10/replace-unity-interface-with-cairo-dock.html

Cairo-dock eerst proberen in Ubuntu met Unity of alles wel goed werkt!

The latest version of Cairo-Dock was released (2.4). This new version comes with a new option that allows Ubuntu users to log on to Cairo Dock in the login screen so as to get rid of the Unity interface. Here are some of the new features for this latest release:

Power-Manager applet supports now any platform
Help applet added
Better integration in XFCE desktop environments
More new DBus methods for better and easier interaction with the dock
Dock is now compatible with a Compiz-standalone environment
New "Impulse" applet that allows to add dance effect to your dock
Many bug fixes, etc.

To install Cairo Dock on Ubuntu 11.04/11.10, open the terminal and run these commands:

sudo add-apt-repository ppa:cairo-dock-team
sudo apt-get update
sudo aptitude install cairo-dock cairo-dock-plug-ins

Re: Gnome 3 probleem met Catalyst 11.10 en Ubuntu 11.10
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/13, 19:52:03 »
ik heb terug ubuntu op mijn computer gezet ;-) ik zal Cairo-Dock gebruiken tot de probleempjes met ATI kaarten opgelost zijn in gnome 3.. dankjewel voor de tip!

Offline RikRik

  • Lid
Re: Gnome 3 probleem met Catalyst 11.10 en Ubuntu 11.10
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/20, 09:30:39 »
Ik zag op deze site misschien een oplossing:
http://www.upubuntu.com/2011/11/how-to-install-amd-catalyst-1111.html
Of had je dit al geprobeerd?