Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [SSH] SSH-agent paswoorden laten onthouden  (gelezen 655 keer)

[SSH] SSH-agent paswoorden laten onthouden
« Gepost op: 2008/05/29, 14:12:57 »
Ik heb een paar SSH-verbindingen die met RSA key's werken. De SSH-agent gaat hier heel goed mee om en is echt een gemak om te gebruiken. Maar ik heb ook een paar SSH-verbindingen die werken met een username en een wachtwoord. Hoe krijg je die in de SSH-agent opdat je die niet telkens opnieuw moet typen?

Voorlopig doe ik het met een scriptje: "expect - spawn - expect - send - interact" combinatie, maar veilig kan je dit toch echt niet noemen...

Groetjes,
ShadowDragon.
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
[SSH] SSH-agent paswoorden laten onthouden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 14:38:36 »
Kan je die andere verbindingen niet ook via een key laten werken? Dat is veiliger dan alleen een gebruikersnaam en wachtwoord.

[SSH] SSH-agent paswoorden laten onthouden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 14:56:05 »
Citaat van: Johanvd
Kan je die andere verbindingen niet ook via een key laten werken? Dat is veiliger dan alleen een gebruikersnaam en wachtwoord.
Héhé, I wish, maar de instantie die die SSH-server beheert is niet van plan om dat aan te passen. Dus dat is spijtig genoeg geen optie...
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

[SSH] SSH-agent paswoorden laten onthouden
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/07, 10:57:02 »
't is een beetje stil hier, bumpje :D

Nee, maar ik kan me eigenlijk niet inbeelden dat dit niet mogelijk is... Een ideetje dat me onlangs te binnen schoot maar geen idee heb hoe te realiseren / haalbaar is: zou je de gnome-keyring dit niet kunnen laten afhandelen?
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB