Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dubbelzijdig HP 1020  (gelezen 1337 keer)

Zarathustra

  • Gast
Dubbelzijdig HP 1020
« Gepost op: 2008/11/22, 20:30:38 »
Goeiedag,

Ik heb sinds kort Ubuntu geïnstalleerd op mijn laptop i.p.v. Windows, en hier ook mijn printer (een HP 1020 Laserjet) op aangesloten. Deze werkt perfect, maar tot mijn grote ontstelling merk ik dat de functie 'dubbelzijdig afdrukken' aangeduid staat als zijnde 'niet beschikbaar'. Vroeger, toen ik nog Windows op mijn laptop had, ging dit wel. Voor mij is het echter rampzalig dat die functie is uitgeschakeld, gezien ik regelmatig grote documenten van meer dan 20 documenten moet afdrukken. Kan iemand mij zeggen of het mogelijk is die functie 'dubbelzijdig afdrukken' toch nog in te stellen, en zo ja, hoe? Alvast bedankt.

Re: Dubbelzijdig HP 1020
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/29, 08:39:47 »
Met het programma HPLIP  kun je je HP-printer geheel configureren. Installeer hplip in Toepassingen>Installeren/verwijderen en start het bij Systeem>Voorkeuren>HPLIP Toolbox. Voeg nu je printer toe en zoek in zijn opties naar dubbelzijdig printen.

Re: Dubbelzijdig HP 1020
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/29, 11:22:52 »
HP printers worden prima ondersteund onder Linux, dus het lijkt nu "rampzalig" maar met de tips van Cumulus moet je dubbelzijdig printen wel aan de praat kunnen krijgen.

Knim

  • Gast
Re: Dubbelzijdig HP 1020
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/02, 13:25:53 »
Met het programma HPLIP  kun je je HP-printer geheel configureren. Installeer hplip in Toepassingen>Installeren/verwijderen en start het bij Systeem>Voorkeuren>HPLIP Toolbox. Voeg nu je printer toe en zoek in zijn opties naar dubbelzijdig printen.

Hallo allemaal,
Ik ben een nieuwe Linux gebruiker en heb vorige week Ubuntu 8.10 naast Vista geinstalleerd (dual).
Het dubbelzijdig lukt me na de installatie van HPLIP nog niet.
Ik kan het starten bij Systeem>Voorkeuren>HPLIP Toolbox
Bij Bestand>Afdrukken vanuit Tekstverwerker blijft dubbelzijdig grijs.
Wat kan ik meer doen?
Groet