Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ontwerp een all-round Banner  (gelezen 14981 keer)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Ontwerp een all-round Banner
« Gepost op: 2010/01/20, 19:00:44 »
Het Ubuntu-NL events team wil graag een X-Banner laten maken die ingezet kan worden bij promotie-activiteiten georganiseerd door de werkgroep Releaseparties alswel door de Werkgroep Promotie

Inzendingen kunnen hier geupload worden tot 21 februari 2010. Daarna is er van 22 februari tot 28 februari tijd om te stemmen. De winnaar gaat  daarna aan de slag om van het concept een versie te maken die voldoet aan de eisen van de drukker. Het Ubuntu-NL Artwork team zorgt voor de ondersteuning bij technische problemen en vragen over de aanleverspecs.

Zodra deze klaar is, wordt de release candidate op het forum geplaatst, waarop iedereen feedback kan geven. Wanneer de feedback verwerkt is wordt de eindversie op het forum geplaatst en naar de drukker gestuurd.

De eisen waaraan het concept moet voldoen:
  • 80 cm breed en 200 cm hoog
  • Het bronbestand moet in een open formaat zijn
  • De poster moet voor elke Ubuntu versie en voor elk evenement te gebruiken zijn
  • Gebruik software die voor Ubuntu beschikbaar is.

Vanwege de grote afmetingen is het verstandig om met een vector (bv inkscape) en een dtp (scribus) programma te werken. Een pixel
programma zoals Gimp, kan problemen geven bij deze afmetingen.

Meer informatie kun je vinden op de wiki van Ubuntu-NL Artwork

Succes en leef je uit!

Het Ubuntu-nl Artwork Team

EDIT: data veranderd na opmerking femke98. Hier staat de goede planning
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/X-Banner/#Planning
« Laatst bewerkt op: 2010/02/09, 14:39:36 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline siaman

  • Lid
    • Bits of Freedom
Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/07, 20:26:29 »
Aangezien ik het me niet lukt een fatsoenlijk plaatje op de wiki te krijgen, zet ik hem hier maar neer.... =D

Mijn eerste ontwerp voor de ubuntubanner, gebaseerd op de bruine kleur van het splashscreen in 9.10 en het ubuntu-schildje.
Verder kan de gele kleur ook nog wit worden in het verloop, daar ben ik nog niet uit  :|

« Laatst bewerkt op: 2010/02/07, 20:34:52 door siaman »
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/07, 20:33:36 »
nice :)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/07, 22:42:03 »
Een zeer goede start siaman,

Ik heb hem even voor jou aan de conceptenpagina toegevoegd.

Hebben meer mensen hier last van. Post ze maar hier op het forum, dan zet ik ze wel op de concenptenpagina.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/X-Banner/Concepten


Nog 2 weken te gaan tot de stemronde. Iedereen die nog met een concept bezig is, SUCCES
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/09, 12:40:33 »
Idd. mooi!

Twee weken.. :) Ik ga kijken of ik ook nog iets kan maken. Heb al wel iets in gedachten. Als het even kan een foto van een lieve oma met kleinkind, beiden staand met de armen van de grootmoeder om de schouder van het kleinkind. Dan daarboven, groot Ubuntu, met als ondertitel, linux voor iedereen wat kleiner. Omdat het zo'n grote banner is (2 meter hoog geloof ik?) kan dat een heel mooi effect geven denk ik. Als iemand nog een geschikte foto weet, ik houdt me aanbevolen!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/09, 14:42:05 »
Inzendingen kunnen tot 14 maart geupload worden, dat is toch niet over 2 weken?

Ah zie net pas dat de data verkeerd vermeld waren in mijn eerste post (nu veranderd). De planning is te vinden op:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/X-Banner/#Planning

Als er nog te weinig deelnemers zijn, zullen de data nog wel opgeschoven worden. Het resultaat is namelijk belangrijker dan de deadline.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/09, 15:55:28 »
Ik heb even een voorbeeldje gemaakt van hoe iets ik ongeveer zou willen maken. Het is alleen lastig om een geschikte foto te vinden. Dwz. vader of moeder en kind, of grootmoeder, vader en kleinkind staand en volledig in beeld. De achtergrond maakt niet uit, de vader en dochter op deze foto stonden midden in de stad. :D De bedoeling van deze banner is om de techniek op de achtergrond te laten, en de menselijkheid van Ubuntu te benadrukken, en dat het voor iedereen geschikt is, van jong tot oud. Helaas is de foto die hier gebruikt is niet van hoog genoege resolutie. Ik heb hem van flickr (creative commons licentie, gevonden met creative commons search). Misschien als ik inlog met het flickr account van mijn vader dat het dan mogelijk is om een hogere resolutie van die foto te downloaden.. Mocht iemand nog een leuke foto hebben, stuur maar op. :)


Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/09, 16:05:39 »
Yep, alleen is die wat te breed voor de banner. Het liefst dus zo smal mogelijk.

Ik kan natuurlijk ook de maker van die foto eens mailen, misschien wil hij wel een hogere res. foto opsturen. :)

edit: Ik heb inmiddels de hoge resolutie versie van die foto! Er zat een heel klein knopje op de flickr pagina waar je andere formaten kon kiezen. :)
« Laatst bewerkt op: 2010/02/09, 16:32:04 door Thomas de Graaff »

Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/09, 16:33:17 »
Ziet er leuk uit! :) Misschien even door knutselen met een verhouding van 8x20?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/09, 17:08:44 »
Thomas, super idee, nu al. Zoiets hebben we nodig :D
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/09, 20:23:51 »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/09, 22:14:55 »
Wederom een goed voorbeeld van een 'family' poster. De eerste vind ik alleen wat meer 'hollandser' en sprak me meer aan.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/09, 23:17:27 »
Grappig he dat die eerste zo Nederlands lijkt. De foto met vader en dochter is gemaakt in New York, ergens bij 72th street en broadway:
http://www.flickr.com/photos/72098626@N00/3858271335
En de achtergrond ergens tussen Parijs en de Loire:
http://www.flickr.com/photos/joeshlabotnik/478306321/
Er is dus werkelijk niets Nederlands aan. :D


Ook leuk om te zien dat die bloemen borsthoog komen, terwijl ze op de banner maar heel laag lijken te zijn. Wat een beetje optische illusie niet al kan doen. Als je het weet zie je wel dat er iets niet helemaal klopt, maar anders valt dat echt niet op.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/09, 23:19:42 door Thomas de Graaff »

Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/10, 12:44:41 »
Aangezien ik het me niet lukt een fatsoenlijk plaatje op de wiki te krijgen, zet ik hem hier maar neer.... =D

De uitleg klopte niet! Is inmiddels aangepast. [[ stond er, moest zijn {{

Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/11, 21:54:32 »
De eerste poster in scribus gezet, en op de conceptenpagina op de wiki.

Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/13, 17:09:05 »
Even een tip voor de creatievelingen: een foto (maar ook de banner) moet wel copyright-vrij zijn (of vallen onder een Creative Commons Licentie), want anders mag Ubuntu de foto (en ook de banner) niet gebruiken voor de stands e.d.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #16 Gepost op: 2010/02/14, 00:19:24 »
Nog een tip: ik heb de foto's die ik heb gebruikt gevonden met creative commons search:

http://search.creativecommons.org/

Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #17 Gepost op: 2010/02/15, 22:53:05 »
Tot nu toe hebben we nog maar 2 inzendingen  :'(

Die inzendingen zij allebei heel mooi hoor, maar er is weinig te kiezen.
Dus als je denkt een leuke banner te kunnen maken, schroom niet en maak er iets fraais van.

Het is niet zomaar een banner. Deze banner gaat op toernee! Overal waar Ubuntu NL naar toe gaat wordt deze banner geplaatst.
Mocht je winnen, dan kun je trots vertellen dat die Ubuntu NL banner door jou is gemaakt!  XD

De voorwaarden waaraan de banner moet voldoen staan hier:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/X-Banner/#Planning

Helaas ben ik niet creatief >:(

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #18 Gepost op: 2010/02/15, 23:04:27 »
ik helaas ook niet maarten maar ik beloof de winnaar een hapje en drankje op mijn kosten op de eerstvolgende RP =D

mischien dat dit meer creatievelingen stimuleerd :)

Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #19 Gepost op: 2010/02/16, 00:30:27 »
ik helaas ook niet maarten maar ik beloof de winnaar een hapje en drankje op mijn kosten op de eerstvolgende RP =D

mischien dat dit meer creatievelingen stimuleerd :)

Doe ik mee! Nog een hapje en drankje voor de winnaar!  ^-^

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #20 Gepost op: 2010/02/16, 16:13:38 »
Ik krijg het niet voor elkaar om het op de pagina te plaatsen.
Wie kan dit voor mij doen? Ik doe hoe het er staat, maar er klopt toch iets niet denk ik.
Of ik doe het niet goed, dat zal het zijn,

Ik heb deze voor jou op de concepten pagina gezet.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/X-Banner/Concepten

De poster ziet er goed uit. Ik vraag me wel af of de afmetingen verder wel kloppen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #21 Gepost op: 2010/02/16, 21:20:28 »
Nee, die kloppen nog niet, daar heb ik de tijd nog niet voor gehad. Plus dat ik de tekst onderin ook met het Ubuntu lettertype wilde, maar ik weet niet hoe ik die kan toevoegen aan Gimp.

Volgens mij moet je fonts in ~/.gimp-2.6/fonts zetten.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #22 Gepost op: 2010/03/21, 13:06:55 »
Er zijn nu twee ontwerpen die aan de opdracht voldoen. Het zou mooi zijn als er nog twee ontwerpen gemaakt worden, dan valt er iets te kiezen!

Dus wie een creatieve bui heeft, maak er iets moois bij. :)

Hier staat de opdracht:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/X-Banner

Hier staan de ontwerpen tot nu toe:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtworkWiki/Werkplaats/X-Banner/Concepten

Succes!

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #23 Gepost op: 2010/03/21, 13:35:57 »
Mijn concept ook toegevoegd! :)
In de "oude" ubuntu stijl.

Misschien handig om nog even te wachten met die X-Banner tot de nieuwe kleurpaletten en logo's worden vrijgegeven?
Anders hebben we het oude logo op die banner staan..
« Laatst bewerkt op: 2010/03/21, 13:38:40 door Luuk58 »

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ontwerp een all-round Banner
« Reactie #24 Gepost op: 2010/03/21, 17:29:56 »
Vandaag heb ik daar even de zin niet in.
XD