Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gimp 2.6  (gelezen 30339 keer)

Ciska

  • Gast
Gimp 2.6
« Gepost op: 2008/10/26, 01:18:13 »
Kan er natuurlijk nog lang niet zo mee overweg als paintshop maar het begin is er.......... :)


Gimp 2.6
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/26, 01:23:33 »
Mooi ! :)

Gimp 2.6
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/26, 04:26:08 »
Als je dit een werkje van "beginnersniveau" vindt, dan hoop ik zeker nog werk van je te zien waneer je jezelf als "expert" gaat beschouwen. :P

Zeer mooi.  


Misschien kun je ook een klein beetje vertellen (voor degenen die dat dan kunnen snappen) hoe dit is opgebouwd... hier en daar verwijzend naar de eventuele speciale functies in de Gimp ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Gimp 2.6
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/26, 10:58:39 »
Citaat van: Ciska
Kan er natuurlijk nog lang niet zo mee overweg als paintshop maar het begin is er.......... :)
Noem je dit een begin ?
Mijn complimenten !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Dave

  • Lid
Gimp 2.6
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/26, 11:58:11 »
neemt met een brede zwaai z'n petje af....

Offline Hanssun

  • Lid
Gimp 2.6
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/26, 11:58:52 »
ziet er goed uit.

Gr Hans,

Offline profk

  • Lid
Gimp 2.6
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/26, 13:52:58 »
Héél mooi! Je mag mijn desktop wel ontwerpen!

Gimp 2.6
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/26, 15:44:12 »
Jaja, Ciska wordt een geduchte concurrente voor de Wallpaperwedstrijd...
Bepaalde (gedoodverfde) favorieten hier op dit forum zullen alles uit de kan moeten halen !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Ciska

  • Gast
Gimp 2.6
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/26, 22:29:48 »
Bedankt voor de complimenen....... ga er van blozen, maar ik heb al een paar jaar ervaring met paintshop dus weet ik wel hoe je met lagen moet werken en heb ik wel een voorsprong op iemand die nog nooit aan fotobewerking heeft gedaan.

Deze crea is opgebouwd in diverse lagen.

* nieuwe afbeelding, vullen met kleur die ik gekozen heb uit de tube.
* tube plakken als nieuwe laag op je afbeelding (moest erg wennen aan het schalen)
* tube laag dupliceren en verplaatsen onder de originele tubelaag.
* op deze laag heb ik windeffect toegepast (je moet dan wel de laag schalen op hele afbeelding)
* daarna een schaduw gegeven aan de orignele tubelaag.
* met penseel een lijn getrokken op een nieuwe laag.
* tekst getypt, tekst gedupliceerd, tekst gespiegeld en de laagdekking op 15% gezet.
* nog een tube van het spookhuis precies op de lijn gezet, overtollig met gum uitgewist, deze laag komt boven de achtergrondlaag en ook hier de dekking heel laag gezet.

Dat was het wel zo ongeveer, maar er zijn zoveel mogelijkheden maar ik vind het allemaal veel omslachtiger als ik gewend ben en moet echt heel veel zoeken, maar ik weet zeker dat er met dit programma supermogelijkheden zijn. :)
Maar het zal nog wel even duren eer ik overal achter ben............. dat is nou juist ook weer zo leuk.

Gimp 2.6
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/26, 22:47:06 »
Even op je site gekeken...
Daar mag je wel wat aan doen!
Tekst centreren kan iedereen wel..

Ik heb zo'n vermoeden dat die site er over een tijdje een stuk beter uitziet of niet?

Ciska

  • Gast
Gimp 2.6
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/26, 22:57:04 »
Ja natuurlijk moet ik daar nodig wat aan doen, ik heb hem leeggetrokken omdat alles vol stond met werk van van paintshop en nu wil ik alles anders aanpakken, maar ik had dat beter nog even kunnen laten staan omdat ik nu teveel opnieuw moet leren, open office, weet nog geeneens hoe ik nu moet uploaden........... soms ben ik iets te overmoedig. :/

Gimp 2.6
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/27, 00:17:23 »
makkie dat uploaden.. ik doe het met gFTP! :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gimp 2.6
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/27, 02:53:00 »
...ik doe het met Konqueror of Dolphin... geen gezever :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Gimp 2.6
« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/27, 10:53:53 »
Als je Gnome gebruikt heb je al een ftp client in de vorm van Nautilus. gewoon intypen: in de locatiebalk
ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@Dus iets als:
ftp://ciska:mijnwachtwoord@111.222.333.444

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gimp 2.6
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/27, 18:00:23 »
...en als je KDE gebruikt heb je toegang tot alle netwerkprotocollen dankzij de KIOSlaves ;) incl. natuurlijk FTP...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline siegi

  • Lid
Gimp 2.6
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/27, 18:06:58 »
Citaat van: profoX
...en als je KDE gebruikt heb je toegang tot alle netwerkprotocollen dankzij de KIOSlaves ;) incl. natuurlijk FTP...
gnome toch ook sinds gvfs

Gimp 2.6
« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/27, 18:20:01 »
Citaat van: profoX
...en als je KDE gebruikt heb je toegang tot alle netwerkprotocollen dankzij de KIOSlaves ;) incl. natuurlijk FTP...
Klopt maar dan heb je ook gelijk die lelijke QT widgets, net als applicaties die allemaal met een K beginnen. ;)

Gimp 2.6
« Reactie #17 Gepost op: 2008/10/27, 18:47:39 »
Citaat van: Ciska
Ja natuurlijk moet ik daar nodig wat aan doen, ik heb hem leeggetrokken omdat alles vol stond met werk van van paintshop en nu wil ik alles anders aanpakken, maar ik had dat beter nog even kunnen laten staan omdat ik nu teveel opnieuw moet leren, open office, weet nog geeneens hoe ik nu moet uploaden........... soms ben ik iets te overmoedig. :/
Misschien ook je html valideren op w3.org :D

Maar ontopic, zeer mooie creatie!

Offline Dave

  • Lid
Gimp 2.6
« Reactie #18 Gepost op: 2008/10/27, 19:19:17 »
De fora wemelen van de mutsen die psp craties als hobby hebben.
Klinkt oneerbiedig, weet het en heb er zelf geheel geen kaas van gegeten voor de goede orde.
Ook voor windows is het vrije Gimp beschikbaar maar het gros werkt liever met een illegale psp versie gewoon omdat "iedereen" dat heeft.

Dat iemand zich serieus verdiept om het eens anders te gaan doen heb ik best respect voor.

Gimp 2.6
« Reactie #19 Gepost op: 2008/10/27, 20:21:24 »
Citaat van: Dave
Dat iemand zich serieus verdiept om het eens anders te gaan doen heb ik best respect voor.
+1

Zoals zoveel software, is Photoshop toch ook "gratis", want gekraakt, en anderszins illegaal.  Respect voor iemand die hier nu eens NIET aan meedoet.

En die bovendien ineens het eeuwige argument ontzenuwt dat je "dat alléén met Photoshop kunt".
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Ciska

  • Gast
Gimp 2.6
« Reactie #20 Gepost op: 2008/10/27, 22:58:01 »
Citaat van: Prosper
Citaat van: Dave
Dat iemand zich serieus verdiept om het eens anders te gaan doen heb ik best respect voor.
+1

Zoals zoveel software, is Photoshop toch ook "gratis", want gekraakt, en anderszins illegaal.  Respect voor iemand die hier nu eens NIET aan meedoet.

En die bovendien ineens het eeuwige argument ontzenuwt dat je "dat alléén met Photoshop kunt".
Dat is nu precies wat mij zo tegen ging staan, al had ik wel een legale versie......... zoveel was ook niet legaal, en dan ook nog is die trage windows......... het werd tijd voor wat anders, en ik voel me er heel prima maar vooral vrij bij. :)

En die validator........... jaja dat weet ik en mijn website was helemaal volgens die richtlijnen goedgekeurd maar nu heb ik gewoon even de tijd nodig om alles op orde te krijgen en aangezien ik ook het hele huis van binnen aan het schilderen ben duurt dat gewoon nog ff.
Maar goed misschien kan ik beter de hele pagina even weghalen.
Ik ga jullie hier verder heus ook niet lastig vallen met allerlei creaties hoor. :P
Maar ik hoop op mijn site iets te kunnen laten zien waardoor misschien meer 'mutsen' nog eens anders over linux gaan denken, al is het zeker niet mijn bedoeling om mensen over te gaan halen over zo....... maar ik weet zeker dat er zijn die best willen maar zich laten afschrikken door the gimp of bijv. blender.
En tik nou maar is in op google gimptutorials of psptutorials....... :cool:
« Laatst bewerkt op: 2009/01/12, 12:02:40 door Ciska »

Offline profk

  • Lid
Gimp 2.6
« Reactie #21 Gepost op: 2008/10/28, 14:32:34 »
Citaat van: Ciska
Maar ik hoop op mijn site iets te kunnen laten zien waardoor misschien meer 'mutsen' nog eens anders over linux gaan denken
Nou Ciska, het ontwerp dat je met Gimp gemaakt hebt beloofd veel. Mijn mening? Een geweldige "crea-muts" is altijd een geweldige aanwinst voor dit forum.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gimp 2.6
« Reactie #22 Gepost op: 2008/10/28, 16:16:44 »
welke quicktime widgets :P
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Gimp 2.6
« Reactie #23 Gepost op: 2008/10/28, 16:38:18 »
Dit krijg ik op je site te zien Ciska
Citaat
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
Geldt dat alleen voor mij soms?...
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Ciska

  • Gast
Gimp 2.6
« Reactie #24 Gepost op: 2008/10/29, 00:01:05 »
Citaat van: profk
Citaat van: Ciska
Maar ik hoop op mijn site iets te kunnen laten zien waardoor misschien meer 'mutsen' nog eens anders over linux gaan denken
Nou Ciska, het ontwerp dat je met Gimp gemaakt hebt beloofd veel. Mijn mening? Een geweldige "crea-muts" is altijd een geweldige aanwinst voor dit forum.
:)

@ Peter:  Nee hoor, iedereen krijgt dit te zien....... ik ga proberen om z.s.m. een nieuw opzet te maken. :)