Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Formele taal letter school letter u  (gelezen 1811 keer)

Formele taal letter school letter u
« Gepost op: 2010/08/14, 14:11:48 »
Ik ben bezig om te leren programmeren en kwam uit bij wikipedia bij een letter die ik niet kan vinden op mijn laptop toetsen bord kan iemand mij helpen.
De letter die ik bedoel http://nl.wikipedia.org/wiki/Formele_taal staat onder definitie  aan het bet begin ( dan de u met rondje en een halfe u).
« Laatst bewerkt op: 2010/08/14, 14:22:34 door droidnex.com »

Re: Formele taal letter school letter u
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/14, 14:55:34 »
Ik snap niet goed over welk teken je het hebt.
Welke programmeertaal ben je aan het leren? En wat zou het teken moeten doen?
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: Formele taal letter school letter u
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/14, 15:12:03 »
Serieus, ik zie geen rare tekens. Let op dat die tekens met LaTeX gerenderd zijn en dus afbeeldingen zijn.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Formele taal letter school letter u
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/14, 15:18:17 »
Ik snap niet goed over welk teken je het hebt.
Welke programmeertaal ben je aan het leren? En wat zou het teken moeten doen?

De programmeertaal python. Weet niet wat de letter u betekent moet er nog achterkomen.

Re: Formele taal letter school letter u
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/14, 15:20:17 »
Serieus, ik zie geen rare tekens. Let op dat die tekens met LaTeX gerenderd zijn en dus afbeeldingen zijn.

Ik zie ook geen rare tekend zijn als het goed is wiskundige tekens maar weet dat ook niet helemaal zeker.
Maar die LaTeX tekens hoe krijg je die in word ken namelijk de letter u niet vinden bij symbolen.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Formele taal letter school letter u
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/14, 15:43:02 »
Wiskundige en lexicografische symbolen zijn net zoals die voor formele-taalspecificaties speciale tekens.
Een paar daarvan zitten soms in bepaalde toetsenbordindelingen en kun je tevoorschijn roepen met de AltGr en AltGr+Shift toetsen. Welke dat zijn, hangen van je toetsenbordindeling af (Nederlands met of zonder dode letters, Belgisch,...).
De meeste kun je echter niet met goed gevolg in een gewone tekst typen, dan zou je ze al moeten insluiten als plaatjes.
Met een applicatie die ontworpen is om formules in te geven zou het wel moeten lukken. OpenOffice.org heeft bijvoorbeeld Formule waarmee je dat kunt proberen.

Re: Formele taal letter school letter u
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/14, 15:45:21 »
Serieus, ik zie geen rare tekens. Let op dat die tekens met LaTeX gerenderd zijn en dus afbeeldingen zijn.

Ik zie ook geen rare tekend zijn als het goed is wiskundige tekens maar weet dat ook niet helemaal zeker.
Maar die LaTeX tekens hoe krijg je die in word ken namelijk de letter u niet vinden bij symbolen.
Tenzij je OpenOffice.org Writer bedoelt, zit je hier op het verkeerde forum ;)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net