Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Naast 8.10 10.04-64bits geinstalleerd. Hoe Evolution in 10.04...  (gelezen 610 keer)

Offline linbuf

  • Lid
Natuurlijk ga ik eerst zoeken: is dit bericht
    [OPGELOST] Evolution herstellen na opwaarderen van 8.10 naar 9.04
in Software en configuratie
voldoende voor mij?

Voor een kennis met 8.10 heb ik 10.04-64bits er naast gezet. (Elk kan geboot worden met grub2, werkt allemaal prima, op elk werkt de betreffende evolution). Dit omdat ik niet weet hoe de oude mail in Evolution in de nieuwe versie op 10.04 over te zetten. Hij wil zijn oude mail graag op de nieuwe versie er bij hebben. Als dat gelukt is, kan de 8.10 van de computer af en is er weer meer plaats. Intussen werkt hij met de 10.04 -versie.
Hoe backup ik mijn spul in evolution. Zodat een mislukt overzet-expoeriment niet uitdraait op het verlies van mailtjes...

Werken in console-mode is geen probleem voor mij.
Sorry, maar de documentatie van Evolution vind ik nogal verwarrend en dit onderwerp kan ik niet vinden.
Wel kreeg ik bij installatie een vaag menu, waarbij ik een dir kon opgeven, waar de over te zetten mails waren, maar de (onzichtbare) .evolution file in de /home/owner dir op de parititie met de oude versie werd niet getoond.

Help!
« Laatst bewerkt op: 2010/06/04, 10:45:21 door linbuf »

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Ga in de oude evolution naar "bestand" en kies daar voor "Backup Archief aanmaken" als je dat gedaan hebt de nieuwe evolution openen wederom naar "bestand" en daar kiezen voor "Importeren" en klaar ben je al de mails en de accounts zullen er weer zijn in de nieuwe alleen de wachtwoorden zal je even opnieuw in moeten geven.

Een backup van evolution maak je door van de map .evolution  in je home dir te kopiĆ«ren hierin staan alle mails en je andere gegevens
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline linbuf

  • Lid
Ga in de oude evolution naar "bestand" en kies daar voor "Backup Archief aanmaken" als je dat gedaan hebt de nieuwe evolution openen wederom naar "bestand" en daar kiezen voor "Importeren" en klaar ben je al de mails en de accounts zullen er weer zijn in de nieuwe alleen de wachtwoorden zal je even opnieuw in moeten geven.

Een backup van evolution maak je door van de map .evolution  in je home dir te kopiĆ«ren hierin staan alle mails en je andere gegevens
Gisteren bij kennis geweest. Dit was de oplossing.
tnx Welrob.

linbuf.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Graag gedaan
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........