Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vastlopen  (gelezen 725 keer)

Vastlopen
« Gepost op: 2008/02/04, 12:34:54 »
Goedenmorgen. Ik werk met 7.10 en ben een enorme beginner (net overgestapt van Windows XP)

Veel gezocht op dit forum en elders, maar ik vind het antwoord niet.
Punt is: ik loop geregeld vast. Scherm wordt dan bedekt met een soort van grijze mist waardoorheen je alles nog wel kunt zien, maar je kunt niks meer doen: de muis/touch pad doet niks meer en toestenbord ook niet. Ik zie aan het lampje dat de harde schijf heel hard aan het werk is en bovendien blaast het ventilatortje en dat is altijd een teken dat er in de computer veel gaande is.
Maar er is verder geen beweging in te krijgen en meestal zet ik de computer na een kwartiertje wachten of zo maar uit en begin opnieuw.
Dit treedt steeds op wanneer ik meerdere applicaties tegelijk open heb, binnen Firefox meerdere tabbladen geopend heb en, bijvoorbeeld, ook naar een radiostation luister via het internet. Kortom er is dan een hoop open, maar met Windows XP, op dezelfde computer, was dit nooit een probleem, waarom loopt Ubuntu dan wel vast en wat kan ik eraan doen?

Dank alvast voor een eventueel antwoord.

Gijsbo2000

Offline jan11000

  • Lid
Vastlopen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/04, 13:35:15 »
Heb je de video drivers geinstalleerd?
Indien ja dan verwijder deze en test dan zonder.
indien nee installeer de video drivers.

Anders alles opnieuw installeren en dan testen, en dan langzaam steeds meer installeren totdat je weer problemen hebt.

Wat voor software heb je allemaal geinstalleerd?
Heb je andere hardware aangesloten?

Is je hardware compatibel met ubuntu?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Vastlopen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/04, 13:55:09 »
Ik denk dat het aan Firefox ligt.

Firefox 2.0.0.11 voor Linux, heeft een bekende bug: sommige javascripts (nieuws-tickers, zoals op www.kranten.com) veroorzaken een overdreven hoge processor-activiteit.

De Firefox-plugin Adobe Flash Player voor Linux, veroorzaakt af en toe een vastloper van Firefox, bij het bekijken van Flash-inhoud. De fout zit hier bij Adobe.

Vastlopen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/06, 11:59:43 »
Dank voor deze antwoorden!
Bij mijn weten heb ik enkel Ubuntu 7.10 geinstalleerd en verder enkel wat aanvullende software gedownload van de Ububtu gemeenschap. Van die bug in Firefox, dat lijkt me het meest aannemelijk. De vraag is wat eraan te doen, behalve wachten totdat de bug eruit is gehaald.

Gijsbo2000