Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Raad gewenst voor snelle pc voor videobewerking  (gelezen 23133 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Raad gewenst voor snelle pc voor videobewerking
« Reactie #50 Gepost op: 2011/12/31, 17:12:33 »
Emiel1976,
De kostprijs van de server omslaat enkel de hardware en de licentie voor de Windows server editie. Voor de extra software had men reeds een licentie. Hoeveel tijd heeft u vooraf trouwens gestoken in een project waar u bij het renderen meer dab 6 Gb gaat gebruiken?

Ok zo, ik vond het al vreemd omdat de software waar ik mee werkte al ruim een ton koste.
Alleen de server dan is het logisch al vind ik het nog niet extreem. Heb bij wat grote bureaus gewerkt die hele leuke servers hadden staan. Met 1 server kwamen ze er vaak niet eens vanwege alle afdelingen.

Ik zit zo boven de 6 gig, daar hoef ik maar heel even voor te werken. Maak gewoon een profiel vol met gaten en ik zit er boven. Daarom zet je na het maken van de gaten, de gaten uit zodat ze niet onnodig veel ruimte in beslag nemen en alles weer soepel draait.
Schroefdraad word schematisch weergegeven om het niet te zwaar te maken. Als ik dan samenstellingen ga maken word het helemaal een ramp. Dan laad ik vaak alles in en zet ik alles wat ik dan niet gebruik, uit in de structuur.
Als ik een complete machine zou laden waar ik aan gewerkt heb, dan zou mijn huidige pc het niet aan kunnen om hem te laden.
Ik maak ook volumes en dat zijn modellen om het origineel heen zonder gaten en details. Ze geven puur de ruimte aan die gebruikt word en dan laat je schuine en afgerinde randen weg zodat het model niet te zwaar word.

Ben benieuwd wat Blender doet, dat heb ik nog niet echt geprobeerd omdat ik er nog niet zo bedreven in ben. Weet wel dat mijn laptop een i3 eigenlijk net te traag er voor was als je het wat moeilijker maakte. Heb nu een i7 met een goede videokaart en ik zal eens een keer kijken wat die doet. Kun je live renderen en dat is wel mooi.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Raad gewenst voor snelle pc voor videobewerking
« Reactie #51 Gepost op: 2011/12/31, 18:51:40 »
Het is inderdaad makkelijker geworden maar het was wel even wennen en ik denk dat asilnevs dat ook wel heeft gemerkt.

In ieder geval is sata veel beter dan die oude grijze brede kabels.

Re: Raad gewenst voor snelle pc voor videobewerking
« Reactie #52 Gepost op: 2011/12/31, 22:23:46 »
Asilnevs,
Veel succes met uw nieuwe pc. U heeft een nagelnieuwe machine om het nieuwe jaar goed in te zetten. Good luck!!

Emiel1976,
Hartelijk dank voor uw uitleg. 3-D rendering vraagt veel van een computer daar het gebaseerd is op het berekenen van variabele vectoren. Mijn petje af voor de mensen die daar de software voor schrijven. Filmbewerking beslaat meestal weinig 3-D rendering. Als u een *.pps toegemaild krijgt die bestaat uit veel toetsers en bellen, dan klikt u mogelijks ook snel omdat u het reeds allemaal heeft gezien? Hetzelfde gaat op voor filmbewerking. Al die effecten zijn leuk, maar het verhaal dat dat de film verteld, is stukken belangrijker. Als het verhaal bagger is en de film is een showtje van "kijk eens wat ik allemaal kan", er zullen ook maar weinig mensen hem uitkijken. Daarom loop ik niet hoog op met de effecten die standaard in filmbewerkingsprogramma's zitten. Om dezelfde reden is 16 Gb enkel voor filmbewerking bij mij overkill. Tenzij men van plan is Pixar na te hollen. Maar zoals u aanhaalt, dan is 16 Gb werkgeheugen veel te weinig.  ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Raad gewenst voor snelle pc voor videobewerking
« Reactie #53 Gepost op: 2011/12/31, 23:45:40 »
@Asilnevs, Je zult denk ik wel merken wat voor monster je nu hebt.
Succes er mee. :D

Emiel1976,
Hartelijk dank voor uw uitleg. 3-D rendering vraagt veel van een computer daar het gebaseerd is op het berekenen van variabele vectoren. Mijn petje af voor de mensen die daar de software voor schrijven. Filmbewerking beslaat meestal weinig 3-D rendering. Als u een *.pps toegemaild krijgt die bestaat uit veel toetsers en bellen, dan klikt u mogelijks ook snel omdat u het reeds allemaal heeft gezien? Hetzelfde gaat op voor filmbewerking. Al die effecten zijn leuk, maar het verhaal dat dat de film verteld, is stukken belangrijker. Als het verhaal bagger is en de film is een showtje van "kijk eens wat ik allemaal kan", er zullen ook maar weinig mensen hem uitkijken. Daarom loop ik niet hoog op met de effecten die standaard in filmbewerkingsprogramma's zitten. Om dezelfde reden is 16 Gb enkel voor filmbewerking bij mij overkill. Tenzij men van plan is Pixar na te hollen. Maar zoals u aanhaalt, dan is 16 Gb werkgeheugen veel te weinig.  ;)

Als hij 3D blender animatie's in zijn film gaat monteren dan heb je wel wat ram nodig.
Ik wil 3D animatie in mijn filmpjes gaan verwerken en ik zag dat je men Blender heel veel leuke film dingen kunt doen.
Je kunt als je green screen combineert met 3D modellen in Blender, hele werelden maken.
Ik begin de laatste tijd meer en meer Blender te gebruiken voor filmpjes te bewerken want je kunt er toch meer mee dan ik had dacht en ik combineer het nu met KDENlive en Openshot.