Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Startup manager  (gelezen 598 keer)

Offline hello

  • Lid
Startup manager
« Gepost op: 2007/10/28, 13:33:28 »
Hallo,

ik heb het programma start-up manager geïnstalleerd. Nu wil dat programma niet starten. (Systeem > Beheer > Opstart-Manager). Ik heb dan geprobeerd in het terminalvenster (met sudo en gksudo) en hij geeft dan altijd het volgende (programma wordt niet gestart):
File "/usr/bin/startupmanager", line 31, in
    main()
  File "/usr/bin/startupmanager", line 28, in main
    app = startupmanager.main()
AttributeError: 'module' object has no attribute 'main'
Ook met het uitvoeren applet (op het paneel) werkt het niet.

Wie kan mij helpen?

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Startup manager
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/28, 13:38:15 »
Zo te zien een fout in het programmateur van het programma zelf. Ik neem aan dat je versie 1.0.9 gebruikt, maar je zou versie 1.9.8 kunnen proberen, op eigen risico.
http://belnet.dl.sourceforge.net/sourceforge/startup-manager/startupmanager_1.9.8-1_all.deb

Startup manager
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/28, 13:43:50 »
In gutsy kan je startup manager trouwens gewoon bij add/remove vinden, en zou het normaal gezien moeten werken

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Startup manager
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/28, 13:45:51 »
Als je het niet van de ubuntu servers af hebt gehaald, dan zou je dat inderdaad eerst even moeten doen. Als je wel die versie gebruikt, dan zou je de stappen uit #2 kunnen volgen

Offline hello

  • Lid
Startup manager
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/28, 14:45:43 »
Ik heb de versie uit de repository's

Edit: Heb nu het bestand gedownload, werkt perfect!

Bedankt!

P.S. Ik weet niet of dat die bug niet gemeld moet worden. Als het ergens in het Nederlands kan doorgegeven worden wil ik het wel doen, maar in het Engels kan ik echt nog niet schrijven (we beginnen daar pas mee in het tweede middelbaar, en ik zit pas dit jaar in het tweede middelbaar)