Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet deactiveren, hoe?  (gelezen 3323 keer)

Offline youris

  • Lid
Internet deactiveren, hoe?
« Gepost op: 2011/12/09, 14:05:05 »
Hallo,

Ik wil ubuntu 11.10 graag zonder internet mogelijkheden, waar/hoe kan ik dit gaan doen? Geen wifi en geen draad, gewoon totaal uit.

Groeten!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/09, 14:19:28 »
Dit kan door middel van een schakelaar, als je een laptop hebt, of rfkill. Zeg het maar als je met het laatste aan de slag wilt. Maar waarom eigenlijk?

Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/11, 01:33:54 »
Je klikt op het netwerkicoon en dan haal je het vinkje weg bij "Netwerk inschakelen".

Offline Wout55

  • Lid
Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/11, 10:08:08 »
Bij mij zitten in 11.10 onder het netwerkicoon geen vinkjes maar is aanklikbaar: verbinding verbreken. Ik denk dat dat wel afdoende is.  ^-^

Offline ivo

  • Lid
Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/11, 10:48:42 »
Ik ben ook wel benieuwd waarom je géén internet zou willen....
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/11, 13:12:02 »
Mischien voor jonge kinderen die je wel [educatieve] spelletjes wilt laten spelen maar niet wilt blootstellen aan het grote boze web? ;)

Offline ivo

  • Lid
Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/11, 13:21:14 »
Mischien voor jonge kinderen die je wel [educatieve] spelletjes wilt laten spelen maar niet wilt blootstellen aan het grote boze web? ;)

Oh ja, en dan leg je ook de leesmap en de afstandbediening van de TV achter slot en grendel.....
Maar nu gaan we te OT...
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/11, 16:31:53 »
Bij mij zitten in 11.10 onder het netwerkicoon geen vinkjes maar is aanklikbaar: verbinding verbreken. Ik denk dat dat wel afdoende is.  ^-^
Dan gebruik je waarschijnlijk geen Ubuntu, maar Xubuntu of de fallbackmodus.

Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/11, 17:17:09 »
Ik heb het allebei met zowel 10.04 LTS als 11.10.

Je klikt op het netwerkicoon en dan haal je het vinkje weg bij "Netwerk inschakelen".
Met de rechter muisknop.
Deze blijft ook geldig na een herstart.

Bij mij zitten in 11.10 onder het netwerkicoon geen vinkjes maar is aanklikbaar: verbinding verbreken. Ik denk dat dat wel afdoende is.  ^-^
Met de linker muisknop.

Of een van deze methodes voldoen is, is natuurlijk afhankelijk van wat de TS precies wilt.
Of eigenlijk de rede waarom de netwerk toegang (en daarmee ook internet) moet worden geblokkeerd.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/11, 17:20:40 door Erik Krom »

Offline Wout55

  • Lid
Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/11, 17:20:55 »
Het kan altijd op meerdere manieren, dat is het voordeel van linux boven somige andere systemen waar het soms op geen enkele manier gaat. O, nee, je moet het dan aan de buurman gaan vragen. XD  @Cumulus007 O.K. Ik zie niet meer zo scherp, maar het verschil tussen Xubuntu, geen Ubuntu of de fallbackmodus kan ik nog wel waarnemen.  ^-^
Het vinkje was aan mijn aandacht ontsnapt, ik zou er ook nooit aan gedacht hebben om dat weg te halen, temeer daar er staat Verbinding verbreken. Overigens zie ik met linker en rechtermuisknop precies hetzelfde.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/11, 17:24:03 door Wout55 »

Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/11, 20:03:41 »
Het kan altijd op meerdere manieren, dat is het voordeel van linux boven somige andere systemen waar het soms op geen enkele manier gaat. O, nee, je moet het dan aan de buurman gaan vragen. XD  @Cumulus007 O.K. Ik zie niet meer zo scherp, maar het verschil tussen Xubuntu, geen Ubuntu of de fallbackmodus kan ik nog wel waarnemen.  ^-^
Het vinkje was aan mijn aandacht ontsnapt, ik zou er ook nooit aan gedacht hebben om dat weg te halen, temeer daar er staat Verbinding verbreken. Overigens zie ik met linker en rechtermuisknop precies hetzelfde.
Ik weet zeker in Ubuntu 11.10 met Unity 3d het niet meer uitmaakt met welke muisknop je op de indicators rechtsboven drukt: hetzelfde menu komt tevoorschijn, zoals je zelf ook al hebt gemerkt. In andere Ubuntu-versies, -varianten en/of -shells moet je mogelijk met de rechtermuisknop klikken.

Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/11, 23:17:58 »
Verhip. Ik draai 10.04 en had het met 11.10 even snel getest in de virtualbox.
Maar dat het verschil tussen linker en rechter muisknop weg is was mij niet opgevallen.

Offline youris

  • Lid
Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/19, 12:14:07 »
De reden is eigenlijk heel simpel, ik ben een schrijver en internet stoort. Wanneer dat aanstaat ga je al snel msnen of naar weet ik veel wat. Dus wil ik het uitgeschakeld hebben.

Offline youris

  • Lid
Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/19, 12:30:26 »
Als je aan het schrijven bent, en je hebt internet aan een draad, dan haal je die er toch uit.
Lijkt mij heel simpel toch?

Heb je internet op wifi, dan zet je je wifi uit. Hoe simpel kan het zijn.
Dat zou wel kunnen, maar dan heb je, ik, sneller de neiging die weer aan te drukken omdat ik even iets wil opzoeken.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/12/19, 12:34:43 »
Je kan altijd nog de netwerkadapter eruit slopen XD

Offline youris

  • Lid
Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/12/19, 12:38:01 »
Ik heb nu ubuntu 11.10 geinstalleerd in virtualbox, ga ik even kijken of het mogelijk is daarin internet uit te schakelen. Overigens staat internet al uit, door het programma zelf. Je kan netwerk adapter uitzetten.

Re: Internet deactiveren, hoe?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/12/20, 16:43:16 »
Netwerkicoon> Verbinding verbreken.

Wil je het automatisch uit hebben staan?

Rechtermuisknop op het netwerkicoon>Verbindingen bewerken>Auto Eth0> Bewerken> Vinkje weghalen bij Automatisch verbinden.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu