Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schermresolutie  (gelezen 652 keer)

kidco

  • Gast
Schermresolutie
« Gepost op: 2008/06/01, 12:49:59 »
Hallo,
Ik heb al een vorig topic gemaakt over dit onderwerp, maar dat was onoverzichtelijk geworden en ik vind het niet meer terug. Ondertussen sta ik al weer een stap verder.

Ik draai Ubuntu in Windows met het programma VirtualBox (1.6). Ik heb een probleem met de schermresolutie: het kan niet hoger gezet worden dan 800 bij 600 px waardoor ik altijd op een klein schermpje moet zitten werken. In het vorige topic zeiden ze dat ik de Guest Additions moest installeren, ik wist toen nog niet hoe, nu al wel, heb geïnstalleerd maar toch is het probleem nog niet verholpen.

Tussen haakjes: ik ben aan het kijken om een Dualboot te doen, maar ik heb de Live cd nog niet kunnen bemachtigen, dus werk ik voorlopig in VB.

Bedankt

Tsiburaska

  • Gast
Schermresolutie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/01, 17:00:14 »
Via Profiel wat naast inloggen staat kun je alle bijdragen vinden..... dus in jou geval 14.

Verder is het op elke PC te downloaden en te branden dus als je via de hier rechts naast te vinden download link een CD download en brand kan je het daarna installeren!
Ik vermoed dat Virtual box het probleem is, want die wil nog iets rondom vertonen, en als je instellingen gaat veranderen word de monitor onleesbaar en om dan alles terug te zetten is een ramp, tenzij je een dure monitor met erg hoge resolutie mag lenen zoals de HD tv dus geen HD ready, van 700x1300 maar een echte 1080 x1920 die het wel kan weergeven...
Dus gewoon donwloaden en dat mag zelfs onder windows....

kidco

  • Gast
Schermresolutie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/01, 18:31:14 »
Citaat van: Tsiburaska
Via Profiel wat naast inloggen staat kun je alle bijdragen vinden..... dus in jou geval 14.

Verder is het op elke PC te downloaden en te branden dus als je via de hier rechts naast te vinden download link een CD download en brand kan je het daarna installeren!
Ik vermoed dat Virtual box het probleem is, want die wil nog iets rondom vertonen, en als je instellingen gaat veranderen word de monitor onleesbaar en om dan alles terug te zetten is een ramp, tenzij je een dure monitor met erg hoge resolutie mag lenen zoals de HD tv dus geen HD ready, van 700x1300 maar een echte 1080 x1920 die het wel kan weergeven...
Dus gewoon donwloaden en dat mag zelfs onder windows....
Ik zou het graag downloaden en branden, maar ik zit met het probleem dat wij met een internet limiet van 12200MB per maand zitten, en met 4 personen die daarvan gebruik maken is dat snel opgebruikt. Maar ik ken iemand die hem heeft dus misschien kan hij die me wel lenen.

Maar toch kan het niet dat ik die niet hoger kan zetten, want ik heb een vriend die hem wél hoger kan zetten (1024 bij 768 px) , wel raar dus. Maar ik zal dus toch maar voor een dualboot gaan denk ik. Bedankt

Mightya

  • Gast
Schermresolutie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/01, 19:32:39 »
Windows opzichzelf is al K%&$, is denk ik ook de rede dat je Linux gaat proberen.

Ik zou zeggen bestel, brand, leen, koop een magazine incl cd etc en ga zo snel mogelijk dualboot.

Probeer daarna op je fijne nieuwe virusvrije systeem onder ubuntu m.b.v. VB windows te draaien.

Geloof me,

Je zult er geen spijt van krijgen.

Groetjes Mightya