Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Enorm slechte wifi performance.  (gelezen 2606 keer)

Offline Xabre16V

  • Lid
Enorm slechte wifi performance.
« Gepost op: 2011/01/09, 12:31:40 »
Sindskort heb ik een Acer Aspire 7551 laptop met als wifi adapter een Atheros AR9287.

Eerst had ik helemaal geen wifi, dit opgelost door de blacklist aan te passen.

Echter de performance is dramatisch. Eerst stond er Windows 7 op deze laptop en hiermee supersnel 300mbit wifi verbinding.

Een andere laptop (HP Compaq CQ60) heeft geen problemen.

Onder Ubuntu echter vaak nog geen 25mbit en dramatische pingtijden van soms wel 2 seconden!

Ik zit als enigste op kanaal 1, de rest van de buurt op 5 of 11...

Bedraad is het overigens wel supersnel. Verder heb ik 2 routers geprobeerd maar zonder resultaat. (Linksys WRT54G en Sitecom 300N)

WifiRader geeft bij alle gevonden netwerken slechts 1 of 0 streepjes, terwijl onder Windows de meeste netwerken vol bereik hebben.

Iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/09, 15:17:26 door Xabre16V »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Enorm slechte wifi performance.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/09, 14:55:09 »
Welke Ubuntuversie draai je?

Offline Xabre16V

  • Lid
Re: Enorm slechte wifi performance.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/09, 14:59:58 »
Ubuntu 10.10 64-bit

Overigens heb ik ook nog alle tips van deze site geprobeerd: http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet
Helaas zonder resultaat.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/09, 15:16:13 door Xabre16V »

Re: Enorm slechte wifi performance.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/09, 22:16:56 »
Dat is apart. Ik heb exact dezelfde machine (ik zit er zelfs met een draadloze verbinding dit berichtje op te tikken), maar hier werkt het als de spreekwoordelijke speer. Ik heb een verbindingssterkte tussen de 91 en de 100 procent. En ik heb ook bijna dezelfde router (een Linksys WRT54GL i.p.v. de 54G die jij hebt), dus het bevreemd me dat je problemen ondervindt.

Een ander kanaal op je router geeft geen betere resultaten?

Probeer het eens met de Maverick 32-bits versie in een live-sessie? Hoe is de situatie dan? Bij 64-bits versies kan het zijn dat de hardware (in dit geval van je draadloze kaart) minder goed ondersteund wordt. Ik besef uiteraard dat je natuurlijk dan weer met het probleem zit dat je wifi niet herkend wordt in zo'n live-sessie, en dat je dan je blacklist weer moet aanpassen. Ga als volgt te werk:

Maak een opstartbare USB-staaf met Ubuntu erop met het tooltje "Opstartschijf aanmaken" (zit onder "Systeem > Beheer"), waarbij je wat ruimte open laat voor het opslaan van documenten en instellingen. Start vervolgens de live-sessie vanaf deze stick op, en pas je blacklist in de live-sessie aan, zodat de draadloze kaart bij een herstart van een nieuwe live-sessie herkend wordt. Sluit de live-sessie af, en start daarna opnieuw een live-sessie vanaf diezelfde stick op. Als het goed is, is je aangebrachte wijziging in de blacklist onthouden. Nu kun je zien hoe het is gesteld met de verbinding in een 32-bits versie.

Succes, en we vernemen wel of het gelukt is!  ;)

« Laatst bewerkt op: 2011/01/09, 22:36:03 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Xabre16V

  • Lid
Re: Enorm slechte wifi performance.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/10, 18:26:23 »
Nou sinds vanochtend lijkt het probleem zich spontaan te hebben opgelost. ???

Ik kan al de hele dag prima internetten en downloaden met 2mb/sec. Het is alsof iemand hier z'n magnetron heeft uitgezet ofzo.

Ik snap d'r echt helemaal niks van, maar goed het werkt  O0

Offline MrLeeJohn

  • Lid
    • MrLeeJohn, sinds 1997
Re: Enorm slechte wifi performance.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/10, 19:48:02 »
Op een laptop moet je altijd powermanagement van wireless uitzetten he. Anders werkt draadloos rampzalig op de accu.

Offline Xabre16V

  • Lid
Re: Enorm slechte wifi performance.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/10, 20:04:11 »
Nou deze laptop staat alleen maar op het bureau met permanent de lader er aan.