Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Silverlight / Moonlight  (gelezen 1836 keer)

Silverlight / Moonlight
« Gepost op: 2010/12/05, 09:56:06 »
He Beste mensen,

Onlangs ving firefox een update op van de moonlight pluging .... maar helaas werkt die nog steeds niet bij mij... Moonlight is uitgeschakeld in Synaptic, maar evengoed doet ie nog niks... Werkt ie bij anderen wel op dit moment?

Ik heb een up to date Meerkat Ubuntu...
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Nollie

  • Lid
Re: Silverlight / Moonlight
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/05, 11:29:30 »
Oh... niet gemerkt. Gewoon laten installeren. Volgens Synaptic zit het er inderdaad niet op. Volgens Firefox wel. Vreemd
Heb je een link naar iets wat je wilt afspelen ? Kan ik testen.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/05, 11:32:10 door Nollie »
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Silverlight / Moonlight
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/05, 11:37:57 »
Voorlopig is Moonlight nog ellende en verdriet bij mij..... Firefox speelt geen enkel Silverlightfilmpje af en knalt er daardoor vaak zelfs helemaal uit. Ondanks dat ik de nieuwste versie heb van Moonlight, en dus niet die verouderde in Synaptic.

Afwachten geblazen dus, vrees ik..... En hopen dat Moonlight snel beter wordt, of (beter nog!) dat Silverlight mislukt en geheel verdwijnt van deze geteisterde aardbol.  :evil:

Re: Silverlight / Moonlight
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/05, 12:49:42 »
OK ligt niet aan mij dus... gelukkig... vond mezelf al een halve zool dat ik niet werkend kreeg...

Nollie, Journaal, ik weet kan ook met Totem, maar RTLnieuws b.v. niet een steeds vaker kom ik sites tegen zonder alternatief voor Silverlight/Moonlight.

Thx...
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Silverlight / Moonlight
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/05, 13:00:28 »
Sorry voor het lange wegblijven... Ik heb hetzelfde.. Helaas. Mijn vrouw dus ook. Dit soort filmpjes zijn niet te zien. Beeld blijft zwart..

Ik hoop dat dit snel beter word.

Silverlight geeft wel een link naar moonlight. Die gedownload. Maar helaas, ook dan, Zwart beeld....


MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: Silverlight / Moonlight
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/05, 13:14:51 »
ja die link is het probleem niet... ik ben opgelucht...

Ik gebruik inmiddels ubuntu sinds Feisty... dan zou je verwachten dat je dat wel werkend kan krijgen...

Helaas...
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: Silverlight / Moonlight
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/05, 20:11:09 »
Zitten de websitebuilders daar zelf niet voor iets tussen? Mijn moeder ziet graag spoorloos. Als ze een aflevering heeft gemist kan ik deze perfect afspelen van hun website.
Als ik 's avonds laat het vtm nieuws nog eens wil bekijken, krijg ik onderstaand plaatje te zien:


Nergens zie ik ook maar iets over Moonlight ...  :'(

Offline vanadium

  • Lid
Re: Silverlight / Moonlight
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/05, 20:53:40 »
Dit is het drama van Microsoft en zijn gesloten standaarden.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Silverlight / Moonlight
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/05, 20:58:24 »
Als wellicht schrale troost, het wil nog wel eens lukken om op zo'n site te kiezen voor een lagere beeldkwaliteit, waarna het wèl afgespeeld wordt (zonder Moonlight, die heb ik niet).
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Silverlight / Moonlight
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/05, 22:45:54 »
Even op het screenshot afgaande, klikken op installeren. Je word automatisch doorgezet naar moonlight.
Daar de versie voor jou linux distro kiezen en downloaden. Duurt maar even, helaas blijft het scherm zwart.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505