Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wat vragen  (gelezen 738 keer)

Skilltone

  • Gast
wat vragen
« Gepost op: 2008/06/30, 20:49:45 »
Goede avond,

Ik ben bezig om te kijken of mijn vista zakelijke laptop kan laten omdopen tot zakelijke/prive ubuntu laptop.

Er zijn een aantal zaken die ik via me hobby pc eerst uitprobeer. Dit betreft vooral software programma's.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. ik ga gebruik maken van een VPN server met windows server 2003. Daar moet ik kunnen communiceren met inhouden van andere windows pc in't land, en een aantal gecodeerde schijven. Allemaal gebasseerd op Microsoft. kan ik oplopen tegen problemen of moet dat gewoon werken? Daarnaast wil ik dat hij automatisch overschakeld op mijn netwerk, als ik thuis bent

2.  ik draai altijd seven.fm op me IE. Zodra ik IE opstart begint hij te spelen. Als ik FF3 gebruik met windows krijg ik het niet voor elkaar, en Ubuntu en FF3 kan hij de toolbar seven.fm niet vinden. Bij seven.fm hadden geen antwoord hiervoor. Is iemand die toevallig een antwoord heb liggen?



Bvd

Martin

Edit; ff wat vragen weggehaald, er zijn een aantal al voor elkaar

wat vragen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/30, 22:49:47 »
1 Ja dit gaat best goed samen. Misschien moet u wel even Samba installeren mocht Ubuntu Windows niet automatisch zien. Overschakelen van netwerk gaat ook gewoon automatisch.

2 Via Crossover Office kunt u Internet Explorer installeren, maar dit is niet de beste oplossing hiervoor. U kunt ook een radio-widget op het bureaublad toevoegen of een radio-speler installeren via Synaptic.

Hopelijk help ik u hier mee :)