Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Deb package uploaden naar PPA  (gelezen 1932 keer)

Deb package uploaden naar PPA
« Gepost op: 2008/10/22, 23:31:34 »
Hallo,

Ik wil mijn vidiqatch uploaden naar mijn PPA op lauchpad. https://launchpad.net/~koenux/+archive is de url. Ik ben een Ubuntero geworden omdat dit hiervoor moest :D Maar ik kom niet helemaal uit de howto https://help.launchpad.net/Packaging/PPA

Kan iemand me misschien eventjes hiermee helpen? Moet ik mijn deb packages inpakken in een tarball?

Bij voorbaat dank

Deb package uploaden naar PPA
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/23, 00:19:15 »
Vlerknozem helaas kan ik je niet verder helpen. Ik heb het een en ander doorgelezen en het duizelt me nu al, ik ben dan ook geen programmeur.
Alleen al het hoofdstuk over het inpakken met alle verplichte pakketjes ben je al een tijd mee bezig. Zover ik begrijp is het inpakken in tar.gz nodig om ook source codes om voor/van andere distributies source codes te kunnen gebruiken. Een beetje te ingewikkeld verhaal voor mij. Probeer anders eens een deb te uploaden en kijk wat de reacties zijn. Je moet in ieder geval een aantal apt regels toevoegen om te kunnen uploaden. In ieder geval succes met je verdere stappen op Launchpad.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Deb package uploaden naar PPA
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/23, 17:32:05 »
Bedankt voor uw/je reactie :)

Het lukt nog niet echt, maar ik ga gewoon verder met vidiqatch, en later nog eens proberen.

Deb package uploaden naar PPA
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/23, 18:01:42 »
Blijkbaar moet je de broncode uploaden en PPA zou dit voor je moeten bouwen. Dit betekent dat je een bepaald aantal bestanden (die nodig zijn om het deb-pakket te bouwen) moet uploaden naar ppa via het programma dput. Ik versta er ook niet veel van hoor ;). Maar ik hoop dat dit je kan helpen.

(*kuch* leve appdirs *kuch*)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Deb package uploaden naar PPA
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/23, 19:43:44 »
Hmm het gaat me echt een paar kilometer boven mijn pet. Een DEB Package maken, oke, maar dit :S

Offline Rulus

  • Lid
Deb package uploaden naar PPA
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/23, 20:22:01 »
Hoe maak je nu je .deb pakket?