Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen stabiele WPA2 verbinding met usb-dongle  (gelezen 933 keer)

Offline Laus_2

  • Lid
Geen stabiele WPA2 verbinding met usb-dongle
« Gepost op: 2010/08/16, 15:09:49 »
situatie: Intel E4300, 2GB ram, Asus P5B mobo, GT220 gpu, Lucid 10.04 vers geïnstalleerd.

Ik heb een Sitecom WL-169 USB dongle om verbinding te maken met een draadloos WPA2-psk netwerk. Deze bevat een RLT2880 chipset (ongeveer zo uit mijn hoofd) en wordt tegenwoordig ondersteund vanuit de kernel.

Verbinding maken en behouden gaat goed tot na een reboot de verbinding verbroken is geweest. Hij blijft dan zeuren om het wachtwoord.

Er is hier online wel iets over te vinden maar dat is niet bruikbaar genoeg als zijnde een oplossing. Daarnaast is het wat onduidelijk of dit nou een officiële bug is of niet.

Weet iemand zo 1-2-3 een niet ndiswrapper-gerelateerde oplossing?

Binnenkort nog even Kubuntu proberen om te kijken of die hier ook last van heeft.


Offline Laus_2

  • Lid
Re: Geen stabiele WPA2 verbinding met usb-dongle
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/17, 13:33:07 »
had die oplossing al eens getracht te proberen. Leek niet veel te helpen. Zal het nog een keer doen. In Kubuntu lijkt het allemaal weer wel goed te gaan.

Offline Laus_2

  • Lid
Re: Geen stabiele WPA2 verbinding met usb-dongle
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/28, 15:04:29 »
Leuk om hier nog even op terug te komen:
Met een dongle die nu wel redelijk wordt aangestuurd was met de standaard wireless-module mijn verbinding 69-70%. Na installatie van de backports nog maar 63% procent. Er is dus iets in verandert...maar niet ten goede.  ???